X

روش های ساده برای شناسایی ورق استیل: بخش دوم

02135089 شماره تماس
روش های ساده برای شناسایی ورق استیل: بخش دوم

شناسایی فیزیکی به این معنی است که در مورد نوع فولاد با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ذاتی کالا، از وسایل ساده برای تعیین اینکه آیا ورق استیل یا نوع خاصی از ورق استیل است، استفاده می شود.

گروه فلز
گروه فلز

سایر روش های شناسایی ورق استیل:

برای گریدهای فولادی خاص نیز باید از سه روش زیر برای شناسایی استفاده کنیم.

سنگ زنی:

در این روش ورق استیل را تحت عملیات سنگ زنی قرار دهید و جرقه را مشاهده کنید. اگر جرقه صاف باشد و گره های متراکم بیشتری داشته باشد، یک فولاد با منگنز یا نیتروژن منگنز بالا با محتوای منگنز بالاتر است. اگر گره وجود ندارد، فولاد کروم یا ورق استیل کروم نیکل است.

روش آنیلینگ:

برای ورق استیل کروم نیکل کار سرد شده، اگر مغناطیسی باشد، می توانیم یک قطعه کوچک برداریم و در آتش قرار دهیم تا قرمز شود و سپس اجازه دهیم به طور طبیعی خنک شده یا در آب قرار دهیم تا بازپخت شود. به طور کلی، پس از بازپخت، خواص مغناطیسی به طور قابل توجهی ضعیف شده یا به طور کامل ناپدید می شود.

با این حال، برخی از ورق های استیل کروم نیکل، مانند فولاد Cr18Ni11Si4AlTi و فولاد Cr21Ni5Ti، دارای نسبت زیادی فریت در فولاد خود هستند و بخش قابل توجهی از ساختار داخلی آنها فریت است. بنابراین حتی در حالت گرم کار نیز مغناطیسی است.

معرف شناسایی ورق استیل که نیازی به استفاده از باتری ندارد اغلب تقسیم بندی نمی شود. استفاده از چنین معرف های شناسایی فولادی کوچک عمدتاً با اندازه گیری تغییر رنگ قطرات بعد از سطح ورق استیل و سپس تشخیص آنها توسط کروماتوگرام است.

به عنوان مثال، یک معرف شناسایی ورق استیل 304 در بازار وجود دارد که با چهار رنگ استاندارد مربوط به چهار درجه ورق استیل 201، 202، 301، 304 مشخص شده است که 201 مربوط به قرمز تیره، 202 رنگ مربوط به قرمز، 301 مربوط به قرمز روشن، و 304 مربوط به بی رنگ یا زرد روشن است. این رنگ ها به ترتیب به رنگ هایی اشاره دارند که در هنگام استفاده از معرف شناسایی ورق استیل برای آزمایش به نمایش گذاشته می شوند.

انواع مختلفی از معرف های شناسایی در بازار وجود دارد که نیاز به استفاده از باتری دارند، مانند "Mo2، low Ni، Ni2، Ni4، Ni6، Ni8، Ni14، Ni20، Ni40، Ni60" و غیره. برخی از محصولات به جای آن از "N" استفاده می کنند. محصولات را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی برای تعیین مقدار تقریبی (درصد) عناصر مربوطه نیکل (Ni)، مولیبدن (Mo)، منگنز (Mn) در فولاد و سپس تشخیص فولاد بر اساس استانداردهای مربوطه استفاده کرد. به عنوان مثال، روش استفاده از "Ni8" که به عنوان معرف شناسایی استفاده می شود.

قیمت ورق استیل

هنگام استفاده، ابتدا مقدار مناسبی از داروی Ni8 را روی سطح فولادی تمیز بمالید، سپس الکترود مثبت باتری را به صفحه فولادی وصل کنید و الکترود منفی را به مهره دارویی Ni8 روی سطح فولادی متصل کنید. سطح فولادی را لمس نکنید. پس از چند ثانیه، برای مشاهده تغییر رنگ مهره روی سطح فولادی، انرژی را متوقف کنید. اگر رنگ قرمز شود، نشان می دهد که نیکل در فولاد حدود 8٪ یا بیشتر است، در غیر این صورت رنگ مهره مایل به زرد یا بدون تغییر می شود.

یکی دیگر از این روش ها، استفاده از معرف شناسایی "کم نیکل"است. معرف شناسایی "نیکل پایین" یک سلاح قدرتمند برای تعیین ورق استیل با نیکل کم (Ni) منگنز بالا (Mn) است. اگر مهره پس از الکتریکی شدن بنفش قرمز باشد، محتوای منگنز در فولاد بیش از 6٪ است، هرچند محتوای نیکل به طور کلی زیر 5.5٪ است. اگر مهره بی رنگ یا زرد روشن است، معمولاً ورق استیل باید 301، 304، 430 یا مواد دیگر باشد.

روش دیگر استفاده از معرف شناسایی "Mo2" است. اگر کمپلکس قرمز تشکیل شده توسط الکترواکسیداسیون محو نشود، نشان می دهد که محتوای مولیبدن در فولاد حدود 2٪ یا بیشتر است. روش استفاده و نشان رنگ هر نوع معرف شناسایی به تفصیل در دفترچه راهنمای دستورالعمل توضیح داده خواهد شد.

با استفاده از معرف شناسایی ورق استیل، می توانیم به راحتی ورق استیل پایین تر را شناسایی کنیم. به عنوان مثال، برای شناسایی ورق استیل 304، می توانیم از معرف شناسایی ورق استیل برای آزمایش استفاده کنیم. اگر 304 درست باشد، ما از معرف شناسایی "نوع 304" یا معرف طبقه بندی نوع "Ni8" برای آزمایش استفاده می کنیم، باید به نظر برسد که نتایج آزمایش مربوطه تغییرات رنگی مربوطه را نشان داده است. وگرنه 304 درست نیست.

معرف طبقه بندی ورق استیل موجود در بازار از نظر اندازه کوچک، وزن سبک، حمل آسان، قیمت پایین و آزمایش آسان است. اگر می خواهید تست کنید که آیا بطری آب استیل خریداری شده از ورق استیل 304 ساخته شده است، می توانید روشی را که در این مقاله توضیح داده شده است امتحان کنید. به عنوان پیشروترین تولید کننده بطری آب از جنس استنلس استیل در جهان، توصیه می کنیم هنگام خرید بطری های آب استنلس استیل و سایر محصولات فولادی ضد زنگ کیفیت محصول و درجه ورق استیل را شناسایی کنید.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید