X

روش های ساده برای شناسایی ورق استیل: بخش اول

02135089 شماره تماس
روش های ساده برای شناسایی ورق استیل: بخش اول

شناسایی فیزیکی به این معنی است که در مورد نوع فولاد با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ذاتی کالا، از وسایل ساده برای تعیین اینکه آیا ورق استیل یا نوع خاصی از ورق استیل است، استفاده می شود.

گروه فلز
گروه فلز

مقدمه:

برخی از مردم فکر می کنند که ورق استیل فولادی است که زنگ نمی زند. به نظر آنها اگر ورق استیل مورد استفاده آنها زنگ بزند، باید یک محصول تقلبی و نامرغوب باشد. این درک کاملاً صحیح نیست. ورق استیل "ضد زنگ" مطلقاً عاری از زنگ نیست، اما در شرایط خاصی نسبتاً بدون زنگ زدگی است. اگر کاربر از آن به طور نامناسب استفاده کند یا در محیط یا شرایطی استفاده شود که مقاومت آن در برابر خوردگی بیشتر باشد، زنگ می زند.

به خوبی شناخته شده است که محصولات فولادی ضد زنگ 304 (همچنین به عنوان ورق استیل 8/18 شناخته می شود) دارای درجه غذایی، سالم و بی ضرر برای انسان هستند. ظروف آشپزی و آشپزخانه از جنس ورق استیل 304 معمولاً اولین انتخاب برای مصرف می¬باشند.

اما چگونه تأیید می کنید که ورق استیلی که خریداری کرده اید از ورق استیل 304 ساخته شده است؟

در واقع مواردی از تولید و فروش محصولات ورق استیل بی کیفیت در بازار وجود دارد. چگونه می توانیم به سرعت این رفتارهای فریبنده را هنگام خرید محصولات فولادی ضد زنگ شناسایی کنیم؟ آیا راه آسانی وجود دارد؟

شناسایی فیزیکی ورق استیل:

شناسایی فیزیکی به این معنی است که در مورد فولاد ناشناخته (نوع فولاد)، با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ذاتی کالا، از وسایل ساده برای تعیین اینکه آیا ورق استیل یا نوع خاصی از ورق استیل است، استفاده می شود.

لازم به ذکر است که شناسایی فیزیکی نمی تواند درجه فولاد خاص (نوع فولادی) را مشخص کند و اساساً می تواند سه دسته اصلی ورق استیل کروم، ورق استیل کروم نیکل و ورق استیل نیتروژن کروم منگنز را تشخیص دهد. روش های شناسایی ورق استیل به شرح زیر است:

شناسایی با رنگ:

پس از اچ کردن، سطح ورق استیل روشن و سفید می شود. ورق استیل کروم نیکل به رنگ سفید نقره ای و یشمی است. ورق استیل کروم کمی مایل به خاکستری و کمی براق است. ورق استیل کروم-منگنز-نیتروژن رنگ کمی روشن تر از ورق استیل کروم-نیکل دارد.

رنگ سطح ورق استیل بدون اچ نیز به صورت ورق استیل کروم نیکل سفید مایل به قهوه ای، ورق استیل کروم سیاه مایل به قهوه ای و ورق استیل کروم-منگنز-نیتروژن سیاه است (سه رنگ به رنگ اکسید شده سنگین تر اشاره دارد).

قیمت ورق استیل

شناسایی با آهنربا:

آهنربا اساساً می تواند بین دو نوع ورق استیل تمایز قائل کند. زیرا ورق استیل کروم تحت هر شرایطی توسط آهنربا جذب می شود. ورق استیل کروم نیکل به طور کلی در حالت آنیل غیر مغناطیسی است و برخی ممکن است پس از کار سرد مغناطیسی شوند. با این حال، فولاد پر منگنز با محتوای منگنز بالاتر غیر مغناطیسی است.

شرایط مغناطیسی ورق استیل کروم نیکل نیتروژن پیچیده تر است. برخی غیر مغناطیسی، برخی مغناطیسی، برخی در صفحه طولی غیر مغناطیسی و در صفحه عرضی مغناطیسی هستند. بنابراین، اگرچه آهنربا اساساً می تواند بین ورق استیل کروم و ورق استیل کروم نیکل تمایز قائل کند، ولی نمی تواند به درستی برخی از گریدهای فولادی خاص را تشخیص دهد و تشخیص گریدهای فولادی خاص غیرممکن است.

شناسایی با سولفات مس:

برای شناسایی ورق استیل به کمک سولفات مس کافیست لایه اکسید روی سطح استیل را بردارید، یک قطره آب بریزید، آن را به سولفات مس مالیده و اگر بعد از مالیدن تغییر رنگ نداد، معمولاً استیل ضد زنگ است. اگر بنفش شود، فولاد غیر مغناطیسی فولاد پر منگنز است و فولاد مغناطیسی معمولاً فولاد معمولی یا فولاد کم آلیاژ است.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید