X

ورق استیل دکوراتیو

02135089 شماره تماس
استنلس استیل طرحدار (ورق استیل دانه گندمی)
ورق استیل دانه گندمی با توجه به سطح برجسته ای که دارد، اصطکاک ناشی از برخورد با سطح را افزایش داده و مانع از لغزش می شود.
گروه فلز
گروه فلز

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

فهرست موضوعات


مقدمه ای بر سطوح استنلس استیل (ورق استیل طرحدار)

ورق استیل دانه گندمی (طرحدار)

ورق استیل جزو آن دسته از مواد محسوب می شود که در انواع سطوح تولید و ساخته می شود. به طور کلی سطوح ورق استیل به دو نوع صاف و طرحدار تقسیم می شود که هر کدام از این دسته بندی ها نیز در برگیرنده ی زیرمجموعه هایی هستند. ایده اصلی این مقاله، معرفی نوعی خاص و پرکاربرد تحت عنوان استنلس استیل دانه گندمی (ورق استیل طرحدار) می باشد. در ادامه، به ویژگی ها و کاربردهای این ورق نیز پرداخته خواهد شد.

معرفی ورق استیل طرحدار (استیل دانه گندمی)

در هر کاربرد خاص، مواردی تعیین کننده و تاثیر گذار در انتخاب مواد و مصالح وجود دارد، که از جمله آنها می توان به شرایط حاکم (محیط)، نوع مواد متناسب با این شرایط و ظاهر مواد یا همان سطح نهایی نام برد. یکی از مواد پرکاربرد و استراتژیک در اکثر کاربردها، ورق استیل می باشد، که در گریدها، ضخامت ها، ابعاد و از همه مهم تر در سطوح مختلف تولید می شود. سطوح ورق استیل نیز خود به دو شکل ساده و طرحدار طبقه بندی می شود. سطوح طرحدار نیز به شکل پانچ و برجسته (سه بعدی) تقسیم بندی می شوند. انواع سطوح سه بعدی عبارتند از: دایره ای، نیمه دایره ای، تخت، مربع، طرح های ترکیبی که با استفاده از CNC ایجاد می شوند و دانه گندمی، که البته تمرکز این مقاله بیشتر بر ورق استیل دانه گندمی می باشد. انواع سطوح دانه گندمی دارای الگویی منظم و هندسی است و می تواند ورق استیل مات، طلایی، نقره ای یا براق باشد.

ورق استیل دکوراتیو

نحوه تولید استنلس استیل دانه گندمی (ورق استیل طرحدار)

ورق استیل به صورت رول یا برش خورده داخل قالب قرار می گیرد و فشار به آن وارد می شود. این فرآیند باعث می شود که طرح مورد نظر بر روی ورق ایجاد شود. نیروی وارده برای این کار ممکن است در مقیاس بسیار کمی باعث دفرمه شدن ورق شود، که برای جلوگیری از این اتفاق و برای حفظ ظاهر و صافی، ورق را به وسیله اهرم هایی خاص مهار می کنند تا ثابت بمانند.

ویژگی های ورق استیل طرحدار (دانه گندمی)

ورق استیل دانه گندمی با توجه به سطح برجسته ای که دارد، اصطکاک ناشی از برخورد با سطح را افزایش داده و مانع از لغزش می شود. از طرفی با توجه به ضدزنگ بودن، از استحکام بالا و مقاومت زیادی در برابر خوردگی برخوردار می باشد و به جرئت می توان گفت که در اکثر محیط ها و شرایط، عملکرد قابل قبولی از خود نشان خواهد داد. مقاومت ورق استیل دانه گندمی در برابر سایش زیاد و عمر و دوام آن نیز طولانی است. همچنین اتصال و نصب آن نیز آسان می باشد.

کاربردهای ورق استیل دانه گندمی (ورق استنلس استیل طرحدار)

ورق استیل دانه گندمی با هدف استفاده در کاربردهای تزئینی و دکوراتیو تولید می شود. مهم ترین کاربرد استیل دانه گندمی که هر روزه با آن سر و کار داریم، ساخت اتاق آسانسورها می باشد. در این کاربرد، جنبه زیبایی شناختی مدنظر طراحان بوده و باعث می شود اتاقک آسانسور زیبایی خاصی داشته باشد و همچنین حسی همراه با امنیت به همراه داشته باشد. در برخی از ساختمان ها نیز برای هر چه زیباتر کردن محیط داخلی، از ورق استیل دانه گندمی (به ویژه دیوار راهروها) استفاده می شود. ورق استیل دانه گندمی ضد زنگ است و به راحتی دچار لکه نمی شود. بنابراین عملیات نگهداری و تمیزکاری آن نیز آسان تر می باشد. این ورق همچنین با دوام بوده و عمری بسیار طولانی دارد.

ورق استیل طرحدار

قیمت ورق استیل دانه گندمی (استنلس طرحدار)

تولید گریدهای ورق استیل طرحدار دانه گندمی محدود به 430، 304، 304، 316L و 316L است و ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی آنها بر اساس استاندارد ASTM A 240 تعیین می شود. هر یک از این گریدها با توجه به ترکیبشان از قیمت منحصر به فرد خود برخوردار هستند. به عنوان مثال ورق استیل دانه گندمی گرید 304 با توجه وجود نیکل در ترکیب، قیمت بالاتری نسبت به ورق استیل دانه گندمی 430 دارد (ورق استیل 430 فقط حاوی کروم و فاقد نیکل است).

نتیجه گیری

ورق استیل دانه گندمی یکی از مواد پرکاربرد در صنایع و کاربردهای عمومی می باشد. این ورق با توجه به سطح زیبایی که دارد، در بسیاری از موارد تزئینی و دکوراسیونی، انتخاب اول سازندگان و طراحان می باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید