X

ایمن ترین گرید ورق استیل

02135089 شماره تماس
ایمن ترین گرید ورق استیل

ورق استیل یکی از متداول ترین آلیاژهای فلزی است. شما می توانید آن را در صنایع مختلف از خودروسازی گرفته تا حمل و نقل هوایی و خدمات غذایی به دلیل خواص همه کاره عالی آن پیدا کنید. 

گروه فلز
گروه فلز

مقدمه:

ورق استیل یکی از متداول ترین آلیاژهای فلزی است. شما می توانید آن را در صنایع مختلف از خودروسازی گرفته تا حمل و نقل هوایی و خدمات غذایی به دلیل خواص همه کاره عالی آن پیدا کنید. با این حال، نمیتوان برای همه کاربردها ورق استیل یکسان انتخاب نمود. درجات مختلفی از ورق استیل وجود دارد که برخی از آنها برای مواد غذایی ایمن هستند و برخی دیگر مناسب نیستند.

اغلب اپراتورهای رستوران می پرسند که کدام درجه ورق استیل برای عملکرد آنها بهترین است.

شباهت های ورق استیل گرید 8-18 و 0-18:

دو نوع اصلی ورق استیل غذایی گریدهای 8-18 یا همان ورق استیل 304 و 0-18 هستند که در بسیاری از ظروف و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و خانگی قابل مشاهده است. آنچه لازم است در مورد انتخاب ورق استیل مناسب مدنظر قرار دهیم در ذیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

ماندگاری:

دوام احتمالاً یکی از مهمترین ویژگی های ورق استیل ایمن برای مواد غذایی است و یکی از دلایلی است که به طور گسترده در خدمات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. ورق استیل 8-18 و 0-18 چه در ناهارخوری و چه در آشپزخانه استفاده شود و می تواند کار سختی را تحمل کند. درجه 8-18 به راحتی 0-18 نمی‌شکند، تراشکاری می شود، تاب می‌خورد یا زنگ نمی‌زند، اما هر دو می‌توانند در آشپزخانه‌های شلوغ و استفاده مکرر روی میز مقاومت کنند و در عین حال ظاهری عالی داشته باشند.

واکنش به اسیدها و بازهای طبیعی غذا:

تقریباً همه غذاها به طور طبیعی اسیدی یا بازی (قلیایی) هستند. برخی از فلزات مانند چدن بدون مزه وجود دارند که به خوبی در برابر این خواص مقاومت نمی کنند و در صورت عدم مراقبت مناسب می توانند در طول زمان خورده شوند. هر دو گرید ورق استیل که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، این مشکل را ندارند.

با ورق استیل ایمن برای مواد غذایی، هیچ واکنشی با هر یک از این ترکیبات شیمیایی وجود ندارد که یک شرایط برد-برد است. در صورت استفاده از ورق استیل در صنایع غذایی، اپراتورها و مصرف کنندگان وسایل و ظروف برنده ماجرا هستند، زیرا اسیدها و بازها ظروف ضد زنگ آنها را دچار خوردگی نمی کنند و این باعث عمر طولانی لوزام می گرددد. مهمانان و اپراتورها به طور یکسان نیازی به نگرانی در مورد طعم، ظاهر یا بوی غذای خود ندارند که تحت تأثیر فلزی باشد که در آن پخته یا سرو می شود.

سرویس بهداشتی:

یکی از مهمترین ویژگی های هر عملیات خدمات غذایی ایجاد و حفظ شرایط بهداشتی است. هر دو نوع ورق استیل 8-18 یا همان ورق استیل 304 و 0-18 به چند دلیل عملکرد فوق العاده ای در این زمینه دارند.

لایه محافط اکسید کروم نه تنها اکسیژن را از فلز دور نگه می دارد، بلکه سطحی غیر متخلخل ایجاد می کند. این بدان معنی است که ذرات غذا نمی توانند به داخل فلز نفوذ کنند تا شرایط غیربهداشتی ایجاد گردد. مواد غذایی که با این درجه های ضد زنگ تماس پیدا می کنند روی سطح باقی می مانند که تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند.

علاوه بر این، توانایی ورق استیل برای تولید با سطوح بسیار صاف یکی دیگر از مزایای بهداشتی است. سطوح ناهموار می توانند مواد غذایی را پنهان کنند و تمیز کردن آنها را دشوارتر نمایند. با این حال، وقتی صحبت از ورق استیل درجه غذایی می شود، جایی برای مخفی کردن غذا وجود ندارد.

قیمت ورق استیل

 استحکام:

ورق استیل ایمن برای مواد غذایی نه به اندازه چدن سنگین است و نه به سبکی آلومینیوم می باشد. از نظر وزن به خوبی بین این دو فلز قرار می گیرد که می تواند به عنوان یک مزیت محسوب شود.

این آلیاژ آنقدر سنگین نیست که حمل آن در سینی یا حرکت در آشپزخانه مانند چدن سخت باشد. اما همچنین نمی توان به راحتی آلومینیوم سبک وزن آن را از بین برد. برای قطعات رومیزی، ورق استیل 8-18 و 0-18 را می توان به عنوان افزودنی محکم و با ظاهری عالی که مهمانان شما دوست خواهند داشت و کارکنان شما می توانند به راحتی در رستوران یا آشپزخانه تجاری شما حرکت کنند، اعتماد کرد.

سفارشی سازی:

صحبت از اینکه ورق استیل چقدر عالی به نظر می رسد، یکی دیگر از زمینه هایی است که برای اپراتورها ارزش پیدا می کند. ورق استیل توانایی ویژه ای در سفارشی سازی و تولید محصول با انواع مختلف پرداخت را دارد.

هر صاحب رستورانی می داند که برندینگ چقدر اهمیت دارد. این یک صنعت شلوغ است و جدا کردن عملیات شما از همه موارد دیگر، گاهی اوقات نیمی از فرآیند رقابت به نظر می رسد. اگر علاقه مند به استفاده از ورق استیل بر روی میزهای خود، یا برای تجهیزات مهمان مانند قوری چای و پارچ آب هستید، می توانید با هزینه اضافی، آثار هنری با برند سفارشی را به صورت لیزری حکاکی شده یا برجسته دریافت کنید.

این می تواند در درازمدت نتیجه دهد زیرا روشی زیبا برای تقویت برند شما با استفاده از محصولاتی است که از قبل برای مهمانان شما بسیار زیبا به نظر می رسد.

بسته به رنگی که می‌خواهید ایجاد کنید، می‌توانید از میان انواع روکش‌ها روی قطعات فولادی، ورق استیل خود را انتخاب نمایید. ورق استیل برس خورده ظاهری جذاب و ظریف است که به پوشاندن اثر انگشت و لکه‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین کاربر می تواند یک روکش آینه ای را انتخاب کند ولی این آماده سازی سطحی اثر انگشت و لکه‌ها را راحت‌تر از سایر روکش‌ها نشان می‌دهد، اما اگر می‌خواهید از این قطعات به شیوه‌ای تزئینی استفاده کنید که اغلب با آن‌ها کار نشوند، دیگر لازم نیست نگران آن باشید.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید