X

سلامتی کاربران هنگام جوشکاری ورق استیل

02135089 شماره تماس
سلامتی کاربران هنگام جوشکاری ورق استیل

کروم به طور طبیعی در اکثر انواع ورق استیل وجود دارد. در طول فرآیندهای جوشکاری، کروم موجود در ورق استیل می تواند به گاز تبدیل شود و هوا را پر کند و خطری جدی برای سلامتی جوشکار ایجاد کند.

گروه فلز
گروه فلز

مقدمه:

کروم به طور طبیعی در اکثر انواع ورق استیل وجود دارد. این عنصری است که با قرار گرفتن در معرض گرما به حالت گاز تجزیه می شود. در طول فرآیندهای جوشکاری، کروم موجود در ورق استیل می تواند به گاز تبدیل شود و هوا را پر کند و خطری جدی برای سلامتی جوشکار ایجاد کند. کروم شش ظرفیتی شکل گازی کروم است. به گفته سازمان بهداشت و ایمنی شغلی (OSHA) این یک ماده سرطان زا شناخته شده است که می تواند اثرات نامطلوب زیادی برای سلامتی ایجاد کند. 

خطرات کروم شش ظرفیتی

OSHA خطرات بالقوه زیر را برای سلامتی ناشی از مواجهه شغلی با کروم شش ظرفیتی فهرست می کند:

  • سوزش و آسیب چشم
  • آسم
  • تحریک تنفسی و سرطان
  • آسیب به پرده گوش
  • آسیب کلیه
  • آسیب کبدی
  • احتقان ریه
  • تحریک پوست
  • سوزش و آسیب بینی
  • فرسایش و تغییر رنگ دندان ها

OSHA همچنین بیان می کند که ترکیبات کروم شش ظرفیتی می تواند باعث سرطان در کارگران شود. خطر ابتلا به سرطان به نسبت مدت زمانی که کارگر گاز سمی را تنفس می کند، افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض کروم شش ظرفیتی به طور بالقوه می تواند باعث سرطان ریه و همچنین سرطان بینی و سینوس شود. بر اساس این اطلاعات، جوشکارها می توانند از بیماری های لاعلاج و اثرات دائمی سلامتی ناشی از جوشکاری با ورق استیل رنج ببرند.

چگونه هنگام جوشکاری با ورق استیل از خود محافظت کنید:

OSHA روش هایی را توصیه کرده است که جوشکاران و کارفرمایان آنها می توانند دود و گازهای خطرناک از جمله کروم شش ظرفیتی را در حین جوشکاری کنترل کنند. این سازمان می گوید که همه کارفرمایان باید اطلاعات و آموزش کافی را برای کارگران در مورد نحوه کار با مواد خطرناک و اطراف آن در حین جوشکاری ارائه دهند. OSHA همچنین توصیه می کند که جوشکارها سطوح جوشکاری را از هرگونه مایع یا پوششی که می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض آن سمی شود، مانند رنگ و حلال ها، تمیز کنند.

ورق استیل 304

OSHA قوانین خاصی برای نحوه کار کارفرمایان با جوشکاری ورق استیل و کروم شش ظرفیتی دارد. این قوانین بیان می کند که هیچ کارفرمایی نباید کارگران را در هیچ زمانی در معرض بیش از پنج میکروگرم در هر متر مکعب هوا کروم معلق در هوا قرار دهد. این بر عهده کارفرمایان است که میانگین وزنی هشت ساعته کروم شش ظرفیتی را محاسبه کنند و بر این اساس اقدام نمایند. عدم انجام این کار، منجر به صدمات و بیماری های کارکنان می شود، که می تواند منجر به شکایت شود.

جوشکاران می توانند اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض این ماده نیز انجام دهند. به عنوان مثال، آنها باید در محیط‌های باز از چیزی که در حال جوشکاری هستند، جلوگیری کنند تا از تنفس بخار جلوگیری شود. همیشه قوانین محل کار و بهترین شیوه های ایمنی مانند استفاده از محافظ چشم مناسب و ماسک تنفسی با فیلتر مناسب را رعایت کنید. اگر در مورد سطوح کروم موجود در هوا در محل کار خود نگران هستید، با کارفرمای خود صحبت کنید یا یک ادعای نقض ایمنی با OSHA ارسال کنید. 

آیا از بیماری یا آسیب کروم شش ظرفیتی رنج می برید؟

اگر جوشکاری هستید که با ورق استیل کار می کنید، کاملاً ممکن است در حین کار مقادیر مضر کروم شش ظرفیتی را تنفس کرده باشید. کارفرما باید با یک وکیل غرامت کارگران صحبت کند تا دریابد که اگر پزشک معتمد عاملی را با مشکلات سلامتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض کروم شش ظرفیتی تشخیص داده باشد، دلایلی برای درخواست غرامت کارگران و یا جراحات شخصی علیه کارفرما یا طرف دیگر را از لحاظ حقوقی حل نماید. این وظیفه کارفرمای شما است که این خطر را ارزیابی کند و اقدامات معقولی را برای محافظت از جوشکارها قبل از وقوع صدمات و بیماری ها انجام دهد. عدم رعایت آن، نشانه سهل انگاری است.

جوشکاران در مغازه‌ها و تأسیسات فلزی که محصولات فولادی ضد زنگ تولید می‌کنند، بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن در معرض مواد سمی موجود در هوا هستند. برای کشف حقوق و فرصت های خود برای جبران خسارت مالی پس از استنشاق مقادیر مضر کروم گازی، با وکیل آسیب های شخصی شرکت تماس بگیرید. یک وکیل می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ادعای غرامت کارگران یا دعوی جراحت برای پرونده خاص شما بهترین است یا خیر. دعوای قضایی به طور کلی منجر به غرامت بیشتر برای دستمزدهای از دست رفته، قبض های پزشکی و خسارات درد و رنج کارگر آسیب دیده می شود.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید