X

کاربرد ورق استیل نگیر در ساخت رادیاتور

02135089 شماره تماس
معرفی انواع رادیاتور و ویژگی های آنها
در مناطق مرطوب، با توجه به وجود عوامل خورنده و تهاجمی، استفاده از رادیاتورهای ساخته شده از ورق استیل 304 توصیه می شود.
گروه فلز
گروه فلز

کاربرد ورق استیل در ساخت رادیاتور

کاربرد ورق استیل در ساخت رادیاتور
17/04/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

مقدمه

رادیاتور، رایج ترین ترمینال گرمایی در سیستم های گرمایش مرکزی می باشد. این وسیله که خود نوعی مبدل حرارتی محسوب می شود، به منظور انتقال گرمایِ آبِ در گردش به محیط اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. انتقال گرما از رادیاتور به صورت جابجایی طبیعی می باشد، بدین ترتیب که آب گرم با گذر از ناحیه داخلیِ آن، بخشی از حرارت خود را به پره یا پنل های رادیاتور می دهد. انتقال حرارت به صورت جابجایی و همچنین تشعشعی، موجب انتقال گرما از آب به فضای اطراف رادیاتور می شود.

مروری بر انتقال حرارت

مفهوم انتقال حرارت در تبادل انرژی گرمایی بین دو جسم یا یک جسم و محیط به علت وجود اختلاف دما خلاصه می شود. انتقال حرارت به سه صورت هدایتی، جابجایی و تشعشعی انجام می شود. انتقال حرارت هدایتی به محیط مادی نیاز دارد و در جامدات و سیالات اتفاق می افتد. انتقال حرارت جابجایی نیز به محیط مادی نیاز دارد و در صورتی که یک سیال روی یک سطح حرکت کند، رخ می دهد. انتقال حرارت تشعشعی به محیط مادی نیاز ندارد و همواره بین اجسامی (یا یک جسم و محیط) که اختلاف دما دارند، روی می دهد.

انواع رادیاتور

از مهم ترین انواع این وسیله می توان به رادیاتور پره ای از جنس آلومینیوم، ورق استیل نگیر و فولاد، رادیاتور پنلیِ فولادی و رادیاتور شیشه ای اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها پرداخته می شود.

رادیاتور پره ای

این رادیاتور که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی پره تشکیل شده است، از جمله ی قدیمی ترین انواع رادیاتورها می باشد. بالا بودن تعداد پره ها در این رادیاتور، منجر به افزایش قدرت حرارت دهی آن خواهد شد. این مدل رادیاتور معمولاً از جنس آلومینیوم و ورق استیل 304 ساخته می شود. البته لازم به ذکر است که در گذشته در ساخت رادیاتورهای پره ای از ورق های فولادی نیز استفاده می شد، اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی و همچنین عدم امکان جایگزینی پره ها، استفاده از آنها تقریباً منسوخ شده است. میزان گرمادهی در این رادیاتور بر مبنای تعداد پره ها و جنس رادیاتور تعیین می گردد. در مناطق مرطوب، با توجه به وجود عوامل خورنده و تهاجمی، استفاده از رادیاتورهای ساخته شده از ورق استیل BA گرید 304 توصیه می شود.

رادیاتور ساخته شده از ورق استیل نگیر

قیمت رادیاتورهای پره ای بر اساس جنس بکار رفته در ساخت آن ها تعیین می شود. به عنوان مثال در نرخگذاری رادیاتور استیل، قیمت ورق استیل نگیر بکار رفته در آن نقشی اساسی دارد. قیمت ورق استیل بگیر نیز خود به عواملی چون حجم عرضه، تقاضا و غیره وابسته است که تحلیل و بررسی آنها از حوصله خارج است.

ویژگی های رادیاتورهای پره ای از جنس آلومینیوم

•    امکان تعویض پره در صورت خرابی
•    ضریب هدایت حرارتی نسبتاً بالا
•    وزن سبک و حجم کمتر نسبت به انواع فولادی

ویژگی های رادیاتور پره ای از جنس ورق استیل نگیر

•    راندمان حرارتی و بازدهی بالا، در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی
•    عدم نیاز به رنگ و آبکاری و تمیزکاری بسيار آسان و بهداشتی
•    مقاومت بالا نسبت به خوردگی و پوسیدگی
•    زیبا و جذاب برای طراحـی مدرن دکوراسیون داخلی

ویژگی های رادیاتور پره ای از جنس فولاد

•    عدم امکان جایگزینی پره ها
•    ضریب هدایت حرارتی کمتر نسبت به انواع آلومینیومی
•    مقاومت پایین در برابر خوردگی و زنگ زدگی

رادیاتور پنلیِ فولادی

این مدل، نوع پیشرفته تر و توسعه یافته ی نسل اول رادیاتورهای فولادی است، با این تفاوت که معایب نسل اول را ندارد. از خصوصیات مثبت این مدل می توان به مواردی چون سهولت تمیزکردن، زیبایی و شکیل بودن و جذابیت، وزن پایین و بازدهی گرمایی بیشتر نسبت به نسل قبل اشاره کرد. این رادیاتورها نیز همانند انواع پره ای از جنس استیل، از امکان استفاده ی متناسب با معماری داخلی برخوردارند.

رادیاتور پنلی فولادی

ویژگی های رادیاتور پنلیِ فولادی

•    زیبایی و جذابیت
•    وزن پایین
•    راندمان حرارتی بیشتر نسبت به انواع پره ای (انتقال حرارتی بیشتر)
•    مقاومت پایین در برابر خوردگی و زنگ زدن

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای

رادیاتورهای شیشه ای از جمله رادیاتورهای مدرنی هستند که هم به تامین گرمای مورد نیاز محیط پرداخته و هم به عنوان وسیله ای دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد. این رادیاتورها با استفاده از شیشه سکوریت ساخته می شوند. درون بافت این شیشه ها، المنتی شیشه ای قرار داده می شود که وظیفه گرم کردن آب درون رادیاتور را بر عهده دارد. هوایی که توسط این رادیاتورها گرم می شود، به دلیل چگالی پایین به سمت بالا حرک می کند و هوای سرد با توجه به چگالی بالا در ناحیه زیرین قرار می گیرد. رادیاتور شیشه ای این هوای سرد را نیز گرم کرده و به ناحیه بالایی منتقل می کند. این جابجایی هوا منجر به گرم شدن تمام محیط می شود.

ویژگی های رادیاتورهای شیشه ای

•    قیمت خرید مناسب و حمل و نقل آسان
•    زیبا، جذاب و متنوع
•    هزینه نصب کم و فاقد هزینه نگهداری
•    امکان چاپ طرح های دلخواه روی صفحه رادیاتور
•    احتمال شکست صفحه ی شیشه ای رادیاتور



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید