X

معرفی و بررسی دستگاه بستنی ساز

02135089 شماره تماس
معرفی دستگاه بستنی ساز

قیمت ورق استیل 430 از عدد ثابتی برخوردار نیست و همین موضوع بر قیمت نهایی دستگاه بستنی ساز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

گروه فلز
گروه فلز

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

فهرست موضوعات


مقدمه

هر چه به فصل های گرم سال نزدیکتر می شویم، محصولاتی چون بستنی خواهان بیشتری پیدا می کنند و شرکت ها و فروشگاه های تولیدکننده ی این محصول حداکثر تلاششان را می کنند تا با بهره گیری از بروزترین و با کیفیت ترین دستگاه ها، بهترین محصولات ممکن را در اختیار مشتریانشان قرار دهند. انواع مختلفی از بستنی در سطح بازار وجود دارد و به منظور تولید آن باید از دستگاه هایی ویژه استفاده نمود. به همین دلیل تولیدکنندگان به دنبال دستگاه هایی هستند که علاوه بر کیفیت بالا، از ظرفیت های مختلفی نیز برخوردار باشند تا بتوانند به راحتی نیازهای موجود را برطرف کنند. 

ورق استیل 430 در ساخت بستنی ساز

بررسی دستگاه بستنی ساز

این وسیله یکی از مهم ترین و بهترین دستگاه هایی است که به منظور استفاده در بستنی فروشی ها، کافه ها، آبمیوه فروشی ها، قنادی ها و غیره بکار می رود. بستنی ساز در انواع مختلفی ساخته می شود که مهم ترین آنها قیفی و رولی می باشد. هر یک از این دستگاه ها نقشی موثر در تولید بستنی دارند و مصرف کننده می تواند بر اساس نیاز، نوع مورد نظر را انتخاب کند. این دستگاه ها وابسته به نیروی برق هستند، به همین دلیل در هر محیطی که دسترسی به برق داشته باشد می توان از آن ها استفاده کرد. میزان مصرف برق بستنی ساز نیز بر حسب درخواست مشتری به صورت تکفاز یا سه فاز تعیین می شود، همچنین میزان مصرف هر یک از آنها بر اساس ظرفیتشان تعیین می گردد.
این وسیله دارای قابلیت تولید انواع بستنی در طعم های مختلف (شیرین، تلخ، ترش و . . .) می باشد و همچنین می توان بستنی ها را به شکل رول، کاکائویی و یخی نیز تولید کرد. در واقع دستگاه بستنی ساز دارای سینی هایی با تعداد متغیر می باشد که مصرف کننده بر حسب نیاز خود می تواند نوع مورد نظر خود را بسته به ظرفیت و تعداد سینی مورد نیاز سفارش دهد.

تولید بستنی با دستگاه بستنی ساز

ابتدا شیر داخل مخزن دستگاه وارد می شود و سپس تا دمای 60 درجه سانتی گراد حرارت می بیند. در این دما مواد پایدار کننده مانند شکر، وانیل، غیره به شیر اضافه می شود تا مایع بستنی شکل بگیرد. پس از افزودن این مواد، باید اجازه داد تا دمای مایع به 85 درجه سانتی گراد برسد. مایع پس از رسیدن به این دما خنک می شود تا منجمد شود و بستنی تولید گردد. در واقع این دستگاه با استفاده از سیستم گرم کننده و خنک کننده تجهیز شده است. به منظور خنک کردن مایع از کمپرسور استفاده می شود.

ورق استیل براق در ساخت بستنی ساز

ویژگی های دستگاه بستنی ساز

این دستگاه از موتوری قدرتمند و دارای گیربکس برخوردار است که کمترین میزان صدا و لرزش را تولید می کند و همچنین می تواند با برق تک یا سه فاز بنا بر درخواست مشتری تولید شود. این دستگاه مجهز به نمایشگر دیجیتالی یا ترمومتر و شیر تخلیه و اطمینان است و امکان استفاده از ترموستات به منظور برقراری تعادل گرمایی در آن فراهم است. بستنی ساز همچنین مجهز به مخزن و بدنه ای از جنس استیل بوده که به دقت نسبت به محیط بیرون عایق کاری می شود. نصب و راه اندازی آن نیز بسیار آسان است.

مواد ساخت دستگاه بستنی ساز

با توجه به اینکه بستنی ماده ای خوراکی است و به طور مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط است، بنابراین در ساخت مخازن و بدنه دستگاه های تولید بستنی لازم است از فلزات مرغوب و مورد تایید سازمان های بهداشت استفاده شود. به همین دلیل، در ساخت بدنه معمولاً ورق استیل 430 (ورق استیل براق و خشدار) و در ساخت مخزن دستگاه بستنی ساز گرید 304 یا 316 بکار می رود. این آلیاژها از نظر شیمیایی خنثی می باشند و با موادی چون شیر واکنش نمی دهند. در نتیجه آلودگی وارد مواد خوراکی نمی شود و خواص آنها تغییر نمی کند. همچنین این آلیاژها در صورت استفاده های پی در پی دچار استهلاک نمی شوند و برای مدت های طولانی می توان از وجود آن بهره برد. ورق استیل 430 همچنین دارای استحکام بالایی است و در صورت برخورد اجسام با آن ساییده یا فرورفته نخواهد شد (البته در صورتی که ضخامت آن به درستی انتخاب شده باشد). شستشو و تمیزکاری آن نیز به آسانی انجام می شود. این دستگاه معمولاً در انواع دو و سه جداره تولید می شوند. انواع دو جداره دارای ظرفیت های پایین تر و انواع سه جداره دارای ظرفیت های بالاتر می باشند، البته در صورت نیاز مشتری، تعداد جداره های دستگاه می تواند متغیر باشد. به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی، بین جداره ها عایق کاری می شود که این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش بازدهی دستگاه خواهد داشت.

یمت ورق استیل 430 بکار رفته در ساخت بدنه

قیمت دستگاه بستنی ساز

قیمت این دستگاه بر اساس حجم و کیفیت مواد بکار رفته در آن متغیر است. مثلاً قیمت ورق استیل 430 بکار رفته در ساخت بدنه، یکی از این موارد می باشد. قیمت ورق استیل 430 از عدد ثابتی برخوردار نیست و همین موضوع بر قیمت نهایی دستگاه بستنی ساز نیز تاثیرگذار خواهد بود. عامل دیگر، کیفیت و راندمان سیستم های گرم کننده و خنک کننده (کمپرسور) می باشد. انواع مختلفی از این سیستم ها در سطح بازار وجود دارند که بهره گیری از هر یک از آنها با توجه به کیفیت، بازدهی و قیمتی که دارند، قیمت نهایی این دستگاه ها را تعیین می کند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید