X

ورق استیل 321 مورد استفاده در دستگاه های فروش

02135089 شماره تماس
ورق استیل در تجهیزات سلف سرویس
دستگاه های سلف سرویسی که در ارتباط با مواد غذایی هستند، باید از نظر شیمیایی خنثی باشند و به راحتی تمیزکاری شوند، به همین دلیل می توانند از ورق استیل 321 ساخته شوند.
گروه فلز
گروه فلز

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

چرا استنلس استیل؟

تجهیزات سلف سرویس بایستی دارای الزامات زیر باشند:
•    دستگاه های سلف سرویسی که در ارتباط با مواد غذایی هستند، باید از نظر شیمیایی خنثی باشند و به راحتی تمیزکاری شوند.
•    این تجهیزات وقتی که در اماکن عمومی نصب می شوند، در معرض برخی آسیب های تصادفی و همچنین تلاش جهت نفوذ و تخریب قرار می گیرند. به همین دلیل موادی که برای بدنه آنها استفاده می شود، باید از استحکام مکانیکی بالایی برخوردار باشند. حتی در صورتی که سطح آن خراشیده شود یا دچار فرورفتگی شود، ناحیه آسیب دیده نباید در معرض خوردگی قرار گیرد.
•    در محیط های خارجی، این تجهیزات باید در برابر رطوبت و اشعه فرابنفش مقاوم باشند.
ورق استیل 321 از این نظر دارای ویژگی های مطلوبی است. این گرید که تحت عنوان ورق استیل ضد سایش نیز شناخته می شود، دارای قابلیت جوشکاری و شکل پذیری عالی می باشد که باعث می شود عملیات ساخت آن آسان باشد. در صورتی که نیاز باشد در بحث هزینه، قیمت ورق استیل 321 نسبت تقریباً مشابه گرید 316 و گرانتر از آلیاژ 304 می باشد.
استفاده از فولادهای ضدزنگ در این کاربردها باعث می شود که قبل از پوشش دهی، نیازی به کاتالیزور یا لایه های محافظتی نباشد و همین امر فرآیند تولید را به شکل قابل توجهی ساده تر می کند.

 ورق استیل ضدسایش در ساخت دستگاه های فروش

دستگاه فروش آب از جنس استیل

دستگاه های فروش، ساخته شده از ورق استیل 321 

اولین دستگاه فروش آبجو به صورت جعبه ای در بلژیک

بخش جلوئیِ دستگاه های فروش

قسمت جلوی این ماشین ها در صورتی که با استفاده از ورق استیل 321 ساخته شود، عملکردهای متعددی خواهد داشت:
•    با توجه به ویژگی زیبایی شناختی این آلیاژ، بسیار زیبا و خوب به نظر می رسند.
•    با توجه به استحکام بالای ورق استیل ضد سایش، از امنیت زیادی برخوردار خواهند بود.
•    این آلیاژ، وقتی که تحت فشار زیاد و با سرعت بالا تغییر شکل می یابد، پدیده ای در آن ایجاد می شود که به عنوان کارسختی شناخته می شود (یعنی استحکام مکانیکی آن افزایش مس یابد).
•    قیمت ورق استیل 321 با توجه به عناصر آلیاژیِ موجود در ترکیب شیمیایی و تعداد عملیات پس از ساخت آن تعیین می گردد و معمولاً تفاوت زیادی با قیمت گرید 316 ندارد. این آلیاژ کاملاً مقرون به صرفه بوده و طول عمر بالا و حفظ خواص اولیه را به خوبی تضمین می کند.
از آنجا که شکستن درب های ساخته شده از این مواد دشوارتر از درب های ساخته شده با کربن استیل با همان ضخامت دیواره است، از این آلیاژ اغلب در ساخت تجهیزات نگهداری محصولات با ارزش یا پول نقد -که برای سارقین جذاب است- استفاده می شود.

 ورق استیل 321 در تولید تجهیزات خودکار

درب جلوئیِ یک دستگاه فروش دیواری

صفحه کلید از جنس استیل

صفحه کلید دستگاه های فروش از جمله مواردی هستند که در معرض فرسایش قرار دارند و لازم است از نظر مکانیکی مقاوم باشند تا بتوانند خدماتی قابل اعتماد و طولانی مدت ارائه دهند. آلیاژهای ضدسایش مانند گرید 321 به عنوان مناسب ترین ماده برای این منظور در نظر گرفته شده است. حروف را می توان با استفاده از لیزر بر روی سطح حکاکی کرد. فرورفتگی های حاصل در سطح را نیز می توان با رنگ های مخصوصی که در برابر سایش مقاوم هستند، پر کرد. یکی از روش های جایگزین، حکاکی برجسته می باشد. فولاد زنگ نزن شکل پذیری فوق العاده ای دارد و تولید دوباره ی خطوط را با ضریب دقت و تکرار بالا ممکن می سازد. سطح این آلیاژ نسبت به آب و خاک حساس نیست. اجزای الکترونیکی در ناحیه پشتی در یک غشای خاص محصور می شوند. استفاده از استنلس استیل، بهترین راه حل در جهت محافظت وسایل الکترونیکی حساس در محیط های خورنده و تهاجمی می باشد.

 صفحه کلید از جنس ورق استیل ضد سایش

اجزای مکانیکی از جنس استیل

در دستگاه های فروش، تحویل مطمئنِ محصول موضوعی مهم می باشد. محصولاتی مانند شکلات به صورت عمودی وارد ناحیه مارپیچ می شوند. محصول به صورت مارپیچ به سمت جلو حرکت می کند و داخل یک ناودانی می افتد تا مشتری بتواند آن را بردارد.
جنس و طراحی مارپیچ ها باید به گونه ای باشد تا شکل هندسی خود را حتی پس از هزاران بار شارژ مجدد و همچنین در صورت گیرکردن محصول در آن، حفظ کنند. سیم مورد استفاده برای ساخت مارپیچ می تواند از نوع گرید 204 باشد. این فولاد به ویژه به دلیل خواص مکانیکی قابل قبولش مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام طراحی این آلیاژ چیزی در حدود 50 درصد بیشتر از استیل استاندارد 304 است. با این وجود، دارای شکل پذیری کافی برای شکل دهی سیم های مارپیچ می باشد.

جمع بندی

استفاده از فولادهای ضدزنگ در ساخت دستگاه های فروش و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی کاملاً توجیه اقتصادی دارد: تولید آن ساده است، از عمر طولانی برخوردار است، ایمنی آن بالاست و به راحتی می توان آن را نوسازی کرد. سطح زیبا و جذاب این آلیاژ از دیگر ویژگی هایی است که استفاده از آن را گسترده تر می کند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید