X

ورق استیل ضد اسید در صنایع دامی

02135089 شماره تماس
ورق استیل در صنایع کشاورزی و دامی
در دامداری ها، از یک سطل غذادهیِ ساده تا پیشرفته ترین تجهیزات شیردوشیِ تمام اتوماتیک و رباتیک، همگی از جنس ورق استیل 316 هستند.
گروه فلز
گروه فلز

کاربردهای ورق استیل ضداسید در زمینه دامداری

کاربردهای ورق استیل ضداسید در زمینه دامداری
29/01/2022

 

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید. تلفن: 35089-021

 

علت استفاده از فولادهای زنگ نزن در دامداری چیست؟

در دامداری ها، از یک سطل غذادهیِ ساده تا پیشرفته ترین تجهیزات شیردوشیِ تمام اتوماتیک و رباتیک، همگی از جنس ورق استیل 316 هستند. این آلیاژ که تحت عنوان ورق استیل ضد اسید نیز شناخته می شود، جایگزینی عالی برای پلاستیک، فلزات سبک و بالاتر از همه، فولاد گالوانیزه می باشد. یکی از دلایل استفاده از استنلس استیل به جای فولاد، مقرون به صرفه بودن آن است، به طوری که شاید در نگاه اول،قیمت ورق استیل 316 به نظر گران بیاید، اما در بلند مدت قطعاً ارزشش را نشان خواهد داد.
تجهیزات گالوانیزه عمر محدودی دارند. مقاومت آنها در برابر خوردگی به لایه ی فلز رویِ (Zn) اعمال شده بر سطح بستگی دارد. فولاد گالوانیزه به وسیله یک واکنش گالوانیکی محافظت می شود: روی، فلزی است که نسبت به آهن نجیب تر است، به همین دلیل، در مواجهه با اکسیژن، دچار خوردگی شده و در نتیجه فولاد تحت تاثیر قرار نمی گیرد. این اصل شامل 2 محدودیت است: 
(الف) وقتی لایه محافظ (روی) به طور اتفاقی یا در حین ماشینکاری، آسیب ببیند و از سطح حذف شود، فولاد خاصیت حفاظتی خود را از دست داده و پس از اندکی دچار زنگ زدگی می شود.
(ب) فرآیند گالوانیکی به مرور زمان باعث کاهش ضخامت لایه ی روی می شود. عمر طراحی محصول فولادی به ضخامت پوشش اعمالی بستگی دارد و این ممکن است در طول زمان برای آلیاژ محدودیت ایجاد کند.
در محیط دامداری ها، جلوگیری از آسیب مکانیکی بسیار دشوار است. به همین دلیل، استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی ذاتی مانند فولاد ضدزنگ، از مزایای متعددی برخوردار است.

تجهیزات دامداری ساخته شده با ورق استیل 316

استنلس استیل با گذشت زمان از بین نمی رود و خواص خود را مثل روز اول حفظ می کند-مقاومت در برابر خوردگی آن در طول کل عمر مفید محصول بدون تغییر باقی می ماند.

سطل استیل 316

فنس ها، دروازه ها و پارتیشن های استیل

ساختمان های مزارع شامل سازه های سبک از قبیل نرده ها، دروازه ها و دیوارهای پارتیشن می باشند. برخی از پیشرفته ترین سیستم ها، از سازه هایی لوله-محور استفاده می کنند، زیرا ساخت و ساز و جوشکاری آسان قطعات می تواند در محل انجام گیرد. سطح این تجهیزات به آسانی تمیزکاری می شوند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش از خود نشان می دهند.

استفاده از ورق استیل ضد اسید در صنایع دامی

فرآیند غذا دادن

فرآیند غذادهی در ظرف هایی با شکل هندسی خاص انجام می شود. به همین دلیل، شکل پذیر بودن و قابلیت جوشکاری، الزامات اصلی ساخت این تجهیزات به شمار می روند. شکل پذیری یک ماده فلزی با استفاده از فاکتور تغییر طول نشان داده می شود. تغییر طول نشانگر این است که ماده قبل از اینکه دچار شکست شود، چقدر می تواند تحت کشش قرار گیرد. در مورد ورق استیل 316، این مقدار بسته به گرید مورد نظر، می تواند بیش از 50 درصد باشد. شکل پذیری عالی این آلیاژ، یکی از دلایلی است که از آن برای ساخت قطعات با اشکال پیچیده استفاده می شود. قیمت ورق استیل 316 به نسبت گران تر از سایر گریدهای استیل می باشد، اما با توجه به مقاومت بالاتر این آلیاژ نسبت به گریدهای چون 304، گزینه ای ترجیحی و مناسب برای چنین کاربردی می باشد.

ورق استیل 316 در صنایع دامی

فرآیند آب دادن

در تلاش در راستای تامین مداوم آب تمیز و اکسیژن دار برای دام ها، بکارگیری فولادهای ضد زنگ در سیستم های آبدهی رایج گردیده است. شکل پذیری این آلیاژ، تولید لبه های دایره ای را آسان می کند. این موضوع خطر صدمه دیدن حیوانات را کاهش می دهد. کاسه های شناور که با استفاده از فولاد زنگ نزن ساخته شده اند، دارای طراحی ای شامل ظرفی عمیق با لبه ی صاف هستند که این امر برای اسب ها، گاوهای شیرده و گاوهای گوشتی بسیار عالی است. نیپل های آبدهی نیز از یک بدنه استیل همراه با صفحه ای گنبدی شکل، که آن هم با استفاده از استیل ساخته شده، تشکیل شده است.

کاسه از جنس ورق استیل ضداسید

کاسه ها و نیپل های آبدهی

تجهیزات ساخته شده از ورق استیل 316

کاسه های آبخوری از نظر مکانیکی باید مقاوم باشند. انجام کار سرد بر روی آلیاژ، باعث افزایش مقاومت آن می شود. دلیل آن وجود ویژگی ای در استنلس استیل می باشد که تحت عنوان پدیده کارسختی شناخته می شود. در آن دسته از نواحی که ماده تحت شکل دهی قرار می گیرد، مقاومت افزایش می یابد. لازم به ذکر است که این افزایش، به گرید استیل و سرعت تغییر شکل بستگی دارد. با افزایش استحکام می توان ضخامت دیواره را کاهش داد، که این به معنای وزن سبک تر و هزینه کمتر مواد می باشد.

ورق استیل ضداسید در دامداری

تجهیزات الکتریکی و مکانیکی

نیاز ساختمان های دامداری به سیستم تهویه یکی از مهم ترین مسائل می باشد. کود و ادرار باعث ایجاد شرایطی کاملاً خورنده و تهاجمی می شود. بنابراین، ورق استیل ضد اسید و تجهیزات مرتبط با این آلیاژ، گزینه ای مناسب برای ساخت کانال های تهویه و اتصالات آنها است.

سیستم تهویه ساخته شده از ورق استیل 316

نکته حائز اهمیت دیگر، دمای بالای حاکم بر گاوداری ها می باشد، که این نیز باعث تسریع واکنش های خورنده می شود. در چنین مواردی قالب های استیل باعث افزایش عمر تجهیزات گرمایشی و تهویه می شوند و شرایط دمایی بهینه را برای دام ها فراهم می کند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید