X

نحوه تولید ورق استیل چگونه است ؟

02135089 شماره تماس
فرایند تولید ورق استنلس استیل
تولید ورق استیل تنها در اختیار معدود کشورهای دنیا می باشد. کشور ایران همچنان وارد کننده مستقیم بوده و هیچ ورق استیلی در ایران تولید نمی شود.
گروه فلز
گروه فلز

آشنایی با فرایند نورد گرم ورق استنلس استیل

آشنایی با فرایند نورد گرم ورق استنلس استیل
03/09/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

فهرست موضوعات


 

فرآیند تولید ورق استنلس استیل


1-گارگاه ذوب استیل

تولید ورق استیل با ذوب ضایعات آهنی شروع، و سپس ترکیب شیمیایی آن در کارگاه ذوب مشخص می گردد. بدین صورت که ابتدا مواد خام ورق استیل و آلیاژهای آهنی بازیافت شده در یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیتی -بالغ بر 160 تن- تبدیل به مذاب می گردد. سپس فلز مذاب به یک مبدل منتقل شده، که برای حصول ترکیب شیمیایی مورد نظر، عناصر آلیاژی به آن اضافه می گردد. به همین صورت می توان تمامی گریدهای استاندارد را تولید نمود. پاتیل مذاب به منظور حصول دقیق ترین ترکیب شیمیایی و دمای استاندارد، قبل از فرآیند ریخته گری پیوسته شامل عناصر آلیاژی دیگری نیز می باشد.

در نتیجه آلیاژ مذاب در طول فرآیند ریخته گری پیوسته ریخته گری، سرد و بعد منجمد می شود. در این مرحله عرض حداکثر مشخص شده و استیل با طول و عرض های مورد نظر از طریق هوا برش به ابعاد مورد نظر تقسیم می گردند، که قبل از اینکه این ورق ها را جهت نورد گرم وارد غلتک ها کنند، به منظور از بین بردن عیوب سطحی روی سطح زمین می نشانند.

2- نورد گرم ورق استیل

اولین مرحله از کاهش ضخامت ورق در این مرحله صورت می پذیرد. این فرآیند در ابتدا شامل دوباره گرم کردن ورق ها در یک کوره با دمایی معادل 1250 درجه سانتی گراد می باشد. کاهش اولیه ضخامت در حین چندین پاس نورد حاصل می شود، در حالی که تونل گرمایی، دمای ورق ها را در طول کاهش ضخامت حفظ می کند. در نتیجه ورق ها طی 7 پاس نورد به ضخامت های تقریبی مورد نظر می رسند. ورق استیل بعد از سرد شدن، به علت سطح اکسیدی به شکل کویل سیاه در می آید. در نهایت کویل ها استیل جهت عملیات حرارتی آنیل و اسیدشویی به بخش مورد نظر منتقل می شوند.

3- عملیات حرارتی آنیل اولیه و اسیدشویی ورق استیل

این مرحله با هدف بهبود خواص مکانیکی ورق استنلس استیل انجام می شود. این کویل های استیل برای استفاده در جاهایی که زیبایی مد نظر نیست، مخصوصاً کاربرد های صنعتی وارد بازار فروش می شوند. کویل های سیاه استیل در کوره مختص به عملیات حرارتی آنیل حرارت داده می شوند. این عملیات، خواص مکانیکی ورق استیل را بهبود می دهد. سپس سطح کویل ها با عملیات شات بلاست اکسید زدایی می گردد. فرآیند شستشوی شیمیای در حمام های اسید با شستشو در آب و خشک کردن در هوا و در نتیجه سفید شدن سطح بدون کوچک ترین اکسیدی دنبال می شود. در این مرحله، کویل های سفید بدون نیاز به نورد سرد، یا حتی پرداخت سطح می توانند وارد بازار فروش گردند.

4-نورد سرد و عملیات حرارتی آنیل نهایی ورق استیل

 

ورق استیل

 

در این مرحله ضخامت ورق استیل با توجه به درخواست و نیاز نهایی مشتری کاهش داده می شود. عملیات حرارتی آنیل پایانی خواص مورد نیاز با توجه به درخواست و نیاز مشتری را به محصول می دهد. در نتیجه فرآیند نورد سرد، سطح پرداخت و صافی سطح ورق استیل این امکان را می دهد که ورق های مورد نظر برای کاربردهای دارای اهمیت از نظر زیبایی از جمله لوازم منزل مورد استفاده قرار گیرند. ضخامت کویل های سفید دوباره در فرآیند نورد سرد کاهش می یابند. نورد سرد برای کاهش ضخامت و بهبود کیفیت سطح ورق استیل صورت می گیرد. بعد از نورد سرد، عملیات حرارتی آنیل، خواص مکانیکی ورق استنلس استیل را بهبود می بخشد. سپس یک عملیات شستشوی شیمیایی نهایی اکسید های ایجاد شده ناشی از عملیات حرارتی آنیل را از بین می برد.

عملیات دیگر این است که برای حصول سطح نهایی آنیل روشن (BA) با توجه به نیاز، آنیل تحت یک اتمسفر محافظت شده انجام گیرد. فرآیند آنیل، چقرمگی و شکل پذیری را بهبود می بخشد. در این مرحله هیچ اکسیدی ایجاد نمی شود و هیچ شستشوی شیمیایی لازم نمی باشد. همچنین سطح ورق استیل بسیار براق می گردد.

عملیات پاس های سطحی، صافی سطح نهایی ورق را تضمین می نماید. برای این کار یک، دو یا سه پاس نورد لازم است و سطوح BA و 2B که برای استفاده در ساخت لوازم منزل مناسب اند، تولید می گردند.

5-محصول نهایی ورق استیل

محصول نهایی ورق استیل قابل برش در عرض و طول می باشد. این محصولات تا آخر عمر خود 100 درصد قابل بازیافت می باشند. در طول عملیات تکمیلی محصول، ظاهر سطح نهایی با توجه به درخواست مشتری اعمال می شود. این عملیات عبارتند از: پولیشکاری، برسکاری و بقیه فرآیند های ویژه.

عملیات نهایی ورق استیل عملیاتی است که شکل نهایی محصول بدست می آید. کویل ها قابل برش در طول، به منظور دستیابی به ورق ها می باشند. کویل ها همچنین قابل برش در عرض به منظور دستیابی به نوار ها و ورق های نازک می باشند. محصولات نهایی دیگری از جمله لوله را می توان با شکل دهی و جوشکاری ورق های تخت تولید نمود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید