X

مصارف اصلی ورق استیل آستنیتی را بهتر بشناسید

02135089 شماره تماس
ورق استیل آستنیتی؛ از سینک آشپزخانه تا صنعت خودرو سازی
ورق استیل سری 300 که ریز ساختار آستنیتی دارند بدلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی ، نگیر می گویند. ورق استیل 304 و 316 در این دسته قرار دارند.
گروه فلز
گروه فلز

کاربرد ورق استیل در ساخت سینک

کاربرد ورق استیل در ساخت سینک
03/09/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

ورق استیل در اوایل دهه 1920 میلادی بود که پا به عرصه حضور گذاشت. این نوع فولاد آلیاژی شامل دو نوع متفاوت بود که یکی از آنها از ویژگی های استیل ضدزنگ آستنیتی برخوردار بود، که همین خاصیت موجبات تولید ورق استیل 304 -که در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین انواع استیل در جهان است- را فراهم نمود.
امروزه ورق استیل 304 به همراه ورق استیل 316 به اتفاق هم بازار استیل را تمام و کمال قبضه کرده اند، به طوری که به تنهایی تامین کننده 70 درصد نیاز بازار استیل بوده و هستند.

نکته قابل توجه اینکه ورق استیل آستنیتی، از جمله آلیاژهایی است که در گستره عظیمی از دماهای مختلف کارایی مفیدی از خود نشان می دهد. این خانواده از فولاد ضدزنگ، مقاومت مناسبی حتی در دماهای پایین تر از دمای اتاق از خود نشان می دهد. علاوه بر این در دماهای بسیار بالا نیز ویژگی و خواص مکانیکی خود را حفظ می کند.

موارد استفاده از ورق استیل آستنیتی

در برخی موارد، افزایش بیش از حد دما باعث داغ شدن آلیاژ شده که نتیجه آن مشکلی اساسی به نام تغییر شکل تحت خزش می باشد. در اینگونه موارد، استفاده از ورق استیل، راه حل این مشکل می باشد. علاوه بر این، گریدهای مختلف استیل آستنیتی، دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی ناشی از رطوبت و دماهای بالا هستند و از این جهت گستره استفاده این آلیاژ بسیار وسیع می باشد.
این خانواده از فولاد ضدزنگ می تواند در کاربردهای دما پایین یا همان تجهیزات برودتی مورد استفاده قرار گیرد، به این علت که برخلاف سایر فلزات، مقاومت در برابر شکست در چنین محیط هایی در این آلیاژ بسیار بالا می باشد. در دماهای بالا نیز همانطور که گفته شد، مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون داشته و می تواند تا دماهای بالای 1000 درجه را نیز تحمل کند. این آلیاژ از شکل پذیری بسیار خوبی برخوردار است و جوش پذیری آن نیز مناسب است.

به طور کلی ورق استیل آستنیتی عمدتاً در قسمت آشپزخانه بیشتر دیده می شود که از جمله آنها می توان به ظروف استیل، سینک استیل، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، هود و یخچال که در ساخت آنها از ورق استیل استفاده شده است. همین چند مثال نشان از نقش اساسی و حیاتی استنلس استیل در زندگی روزمره انسان دارد. علاوه بر این به علت قابلیت های بهداشتی که دارد، در بخش بهداشت و درمان به ویژه بیمارستانها نیز از این آلیاژ استفاده شده است. عمده تجهیزات بیمارستانی ساخته شده از ورق استیل است و علت آن برمی گردد به خواصی چون عدم نفوذپذیری باکتری ها و میکروب ها به این آلیاژ و اینکه به راحتی قابلیت تمیزکاری دارد و با کمترین میزان کار ضدعفونی می گردد.

 

ورق استیل آستنیتی

 

استیل آستنیتی چه مصارف دیگری دارد؟

این نوع از ورق استیل با توجه به خواصی که دارد، می تواند برای نگهداری و انتقال مواد حساس مورد استفاده قرار گیرد. از جمله این مواد می توان به مواد شیمیایی، مواد آتش زا، مواد لبنی به ویژه شیر و . . . ازین قبیل مواد که حمل و نقل و نگهداری آنها از حساسیت بالایی برخوردار است.

در بسیاری از خطوط لوله نیز کاربرد ورق استیل به راحتی قابل مشاهده می باشد. در اینگونه موارد، ورق استیل در ضخامت های خاص توسط کارخانه تولید لوله تهیه شده و با توجه نیاز مشتری و بازار، به لوله های با قطر و طولهای مورد نظر تبدیل می گردد.

از جمله دیگر کاربردهای ورق استیل در ساخت ماشین های سوخت سلولی می باشد. این ماشین ها با توجه به اینکه مدام در معرض محیط و مواد خورنده قرار دارند، جنس آن باید به گونه ای باشد که در برابر این مواد خورنده از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در این نوع از ماشین، هر سلول با استفاده از یک لایه استیل با ضخامت نازک، از سلول های دیگر جدا می گردد. ضخامت این لایه چیزی در حدود یک دهم میلیمتر می باشد. در مجموع نزدیک به 100 متر مربع ورق استیل برای هر کدام از این ماشین های سلوللی مورد نیاز بوده که جنس قالب آنها گرید استنلس استیل 316 بوده که با توجه به خواص ضد اسیدی که دارد، از محبوبیت زیادی در بین تولید کنندگان و سازندگان برخوردار است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید