X

استفاده از ورق استیل در ساخت تجهیزات مورد استفاده در هوافضا

02135089 شماره تماس
استنلس استیل و صنعت هوافضا
ورق استیل یکی از آلیاژ های مقاوم در برابر خوردگی است. این فلز استحکام و دوام خوبی در دماهای بالا و تحت فشار از خود نیز نشان می دهد. ازین رو برای استفاده در صنعت هوافضا مطلوب است.
گروه فلز
گروه فلز

کاربرد ورق استیل در صنعت هوایی

کاربرد ورق استیل در صنعت هوایی
03/09/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

فهرست موضوعات


 

نقش ورق استیل در صنعت هوافضا چیست؟

ورق استیل و عملکرد آن در صنعت هوافضا یکی از موضوعات جذابی است که می تواند توجه شما را به آن جلب کند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به طور کلی به بررسی عملکرد این آلیاژ در صنعت هوافضا، صنعتی که از اهمیت و جدیت بسیار زیادی برخوردار است، بپردازیم.
همانطور که می دانید، صنعت هوافضا به دلیل ارتباط مستقیم آن با مشخصه هایی مانند سرعت و امنیت به توجه بسیار زیادی نیاز دارد. جدا از این موارد، ارتباط مستقیم صنعت هوافضا با جان و امنیت افراد نیاز مستقیم به برقراری امنیت را بیش از پیش مهم می کند. به همین دلیل اکثر شرکت های مرتبط با ساخت و ارائه تجهیزات هوایی سالانه سعی در ایجاد امنیت صد درصدی برای افزایش ایمنی و سرعت در کار خود دارند.

ورق استیل جزو آن دسته از تجهیزاتی است که می توان در اکثر تجهیزات مربوط به این صنعت دید. دلایل مختلفی نیز وجود دارد که شرکت های فعال در این زمینه اقدام به تولید تجهیزات خود با استفاده از مواردی مانند فولاد یا همان ورق استیل دارند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کلی درباره ورق استیل و ارتباط این آلیاژ با صنعت هوافضا را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


ورق استیل و ارتباط آن با صنعت هوایی جهان

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، صنعت هوایی یکی از اصلی ترین و در عین حال تاثیرگذارترین صنعتی است که ارتباط مستقیم با زندگی و سلامت افراد دارد. برای این که جوامع مختلف بشری بتوانند به راحتی از تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه استفاده کنند باید در ابتدا از سلامت و امنیت این تجهیزات اطمینان حاصل کنند.
به همین خاطر کمپانی و شرکت های مرتبط در این زمینه سعی می کنند امنیت و کیفیت محصولاتشان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهند. کیفیتی که به نوبه خود توانسته به میزان بسیار زیادی به افزایش درآمد و سود شرکت ها ختم شود.
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط نهادهای مربوط به صنعت هوایی در سرتاسر جهان، نیاز به تجهیزات هوایی مانند هواپیماهای پرسرعت، جت های جنگی، هلیکوپتر و . . . به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. صنعت هوایی با ارزش خالص 10 میلیارد دلار قرار است بیشتر از گذشته پیشرفت کند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از دو شرکت معتبر بین المللی بویینگ و ایرباس، قرار است تا پیش از سال 2033 میلادی بیش از 36000 فروند هواپیمای جدید به خط استفاده اضافه شود. سالانه قرار است بیش از 200.000 مسافر جدید تا سال 2032 به این دو کمپانی اضافه شود.

 

استفاده از استیل در هوافضا


ورق استیل می تواند عاملی موثر بر افزایش میزان عملکرد تجهیزات موجود در صنعت هوایی باشد؟

با بررسی آمار و ارقام صورت گرفته به این نتیجه می توان رسید که تجهیزات و امکانات هوایی باید به میزان بسیار زیادی از امنیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا مسافران همچنان از آن‌ها استقبال کنند. استقبالی که سالانه از این صنعت همچنان صورت می گیرد. با این وجود شزکت های فعال در زمینه تولید تجهیزات هوایی سعی بر تولید تجهیزات و هواپیماهایی با امکانات و امنیت بسیار بالا هستند.
جدا از تمامی نکات مثبت و پیش بینی هایی که در این صنعت صورت گرفته است، این صنعت با چالش هایی روبرو است. مصرف سوخت بالا، وجود احتمال سقوط و یا خطرات مربوط به آن و . . . می تواند از چالش های پیش رو باشد. به نظر شما چه راه حل مناسبی برای آن وجود دارد؟


نسل جدید هواپیماها از جنس ورق استیل

بسیاری از کارشناسان بر این باورند نسل جدید هواپیما و جت های پرسرعت قرار است با وزن و مصرف انرژی بسیار کمتری به بازار وارد شوند. ورق استیل می تواند راه حل بسیار مناسبی برای این موضوع باشد. به عنوان مثال در گذشته بسیاری از هواپیماها و تجهیزات موجود در این زمینه از وزن و مصرف انرژی بسیار زیادی برخوردار بودند و هستند. بر اساس اطلاعاتی که از سازمان اروپایی مرتبط با محیط زیست منتشر شده است، این قبیل هواپیماها انرژی بسیار زیادی مصرف کرده و در عین حال گاز کربن دی اکسید بسیار زیادی تولید می شود. سازندگان هواپیماهای نسل جدید بر این باورند که با کمک تجهیزات و امکانات مناسب مانند ورق استیل می توان میزان مصرف سوخت و کربن دی اکسید را تا 75 درصد کاهش داد.
عددی که به میزان بسیار زیادی می تواند هم به سود کمپانی های سازنده هواپیما، مسافربری و یا حتی خود مسافران شوند. دیگر حجم بسیار زیادی از آلودگی که به وسیله صنعت هوایی تولید می شد، زندگی و طبیعت جوامع مختلف بشری را تهدید نمی کند. این اتفاقات به لطف تجهیزات مناسبی مانند ورق استیل می تواند رخ دهد. دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص است. ورق استیل هایی که قرار است برای ساخت تجهیزات هوایی استفاده شود، از وزن و میزان مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. این دو عامل خود به تنهایی می توانند به میزان بسیار زیادی میزان مصرف انرژی را کاهش و در عین حال امنیت پرواز و انجام فرآیند را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید