X

استفاده از ورق استیل در پروژه های عمرانی در دریا

02135089 شماره تماس
استفاده از استنلس استیل در حفر تونل عبور کشتی
حفر تونل برای عبور کشتی مساله ای است که در برخی نقاط جهان بسیار لازم و دغدغه اصلی خطوط دریارانی است. حل این مساله توسط تجهیزات استیل میسر شد.
گروه فلز
گروه فلز

استنلس استیل در حفر تونل آبی

استنلس استیل در حفر تونل آبی
03/09/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

فهرست موضوعات


 

از حفر تونل عبور کشتی تا ورق استیل؛ موضوع چیست؟

ورق استیل و اطلاعات مربوط به استفاده از این آلیاژ در حفر تونل عبور کشتی در نروژ، موضوعی است که می خواهیم به طور اجمالی به بررسی آن بپردازیم.
اساس پیشرفت، برقراری ارتباط با همتایان و یادگیری نکات جدید است. ممکن است این موضوع در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد اما اگر کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که کشورهای اروپایی به این اصل اهمیت داده و در آن سرمایه گذاری کرده اند.

به عنوان مثال، کشور نروژ با احداث اولین و بزرگ ترین تونل عبور کشتی در شبه جزیره اِستاد پنینسولا توانسته به موفقیت بسیار زیادی از نظر برقراری ارتباط با همتایان خود در زمینه های تجاری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و . . . برسد. نکته جالب درباره حفر تونل عبور کشتی با نام تونل اِستاد، به کارگیری ورق استیل در بدنه داخلی این تونل است. موردی که امروز به بررسی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تونل اِستاد نروژ

این تونل در سال 2017 میلادی به بهره برداری رسید. این تونل در شبه جزیره اِستاد واقع شده است. محلی که از نظر جغرافیایی مشکلات بسیار زیادی را برای مردم به جهت حمل و نقل به وجود می آورد. به همین دلیل دولت کشور نروژ تصمیم گرفت با احداث تونلی شناور این مشکل را برطرف کند. برای احداث این پروژه بیش از پنج سال برنامه ریزی و آزمایش صورت گرفت. اگر بخواهیم کمی دقیق تر به دلیل احداث چنین تونلی بپردازیم، می توانیم در ابتدا آب و هوای شبه جزیره اِستاد و مناطق اطراف آن را بررسی کنیم.
در قسمت جنوبی این شبه جزیره، وضعیت آب و هوایی بسیار متغیر است. در اکثر موارد آب و هوا طوفانی به همراه بارش های شدید است. این وضعیت جوی می تواند از 45 تا 106 روز نیز طول بکشد. این ساختار آب و هوایی در اکثر نقاط شبه جزیره نیز وجود خواهد داشت.
میزان وزش باد و طوفان در این مناطق به حدی زیاد است که در گذشته به آن منطقه، دره مرگ گفته می شد؛ محلی که بسیاری از وایکینگ ها سالانه جان خود را از دست می دادند. به همین دلیل بسیاری از کمپانی های بین المللی در زمینه طراحی سازه های آبی و دریایی برای اولین بار اقدام به طراحی تونل بر روی آب کردند.

 

ورق استیل در دریا

 

وجود این تونل به میزان بسیار زیادی می تواند مشکلات ناشی از عبور مرور در شبه جزیره اِستاد را از بین ببرد. منطقه ای که تا حدود بسیار زیادی گلوگاه اقتصادی کشور نروژ با سایر مناطق اروپایی نیز به حساب می آید. امنیت این سازه را نیز مصالحی مانند ورق استیل تامین می کند.
به منظور دسترسی بهتر به سایر مناطق، اداره مراتع ساحلی کشور نروژ با همکاری کمپانی های بین المللی اقدام به ساخت یک تونل آبی در این شبه جزیره را دارند. پروژه ای که در دست اقدام است اما امروزه به دلیل ویروس کرونا سرعت پیشرفت خود را به میزان بسیار زیادی از دست داده است. به همین دلیل پیش بینی می شود تونل آبی اِستاد در سال 2023 میلادی به بهره برداری برسد. از نظر اندازه، این تونل به بیش از 100 فوت می رسد و در طول یک مایل، کشتی های غول پیکر را پشتیبانی می کند. اگر کمی اصولی تر به ساختار این پل نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که تونل آبی اِستاد تا حدود بسیار زیادی شبیه به تونل های عبور و مرور ماشین است. به این شکل، کشتی های کوچک و بزرگ می توانند به راحتی از این تونل برای رفت و آمد استفاده کنند.
از نظر تجهیزات و مصالح به کار رفته در این تونل، می توان به ورق استیل نیز اشاره کرد. جدا از این فلز، برای ساخت این تونل باید بیش از 8 میلیون تن سنگ را حفاری کرد. پس برای سنجش و ایجاد مقاومت کافی در برابر فشار، از آلیاژ های بسیار مستحکمی نظیر فولاد و آهن استفاده شده است. جدا از این موارد، وجود ورق استیل در بدنه این پروژه موضوعی است که به نوبه خود توجه بسیاری را جلب کرده است.

ورق استیل در تونل آبی نروژ

ارتباط مستقیم سازه موردنظر با آب می تواند مشکلات زیادی را در زمینه امنیت و دوام تونل به وجود آورد. موضوعی که طراحان این سازه بزرگ فکر آن را کرده اند. استفاده از ورق استیل در بدنه این سازه، مشکل کار را تا حدود بسیار زیادی حل کرده است.
از عوامل دیگری که می تواند بر دوام مصالح به کار رفته در تونل تاثیر بگذارد، می توان به رطوبت و آلودگی هوا اشاره کرد. ورق استیل مورد نظر که قرار است در این سازه استفاده شود، از نظر عملکرد بسیار قوی و کاربردی است. جدا از فولاد ضد زنگ، از آلیاژهای فلزی بسیار زیادی در این سازه قرار است استفاده شود. این مصالح به نوبه خود میتواند در برابر فشار آب و همچنین فرسودگی نیز بسیار قوی عمل کنند.
عدم آسیب در برابر فرسودگی و پوسیدگی از ویژگی های اصلی مصالح به کار رفته در تونل آبی اِستاد نروژ است. عاملی که یکی از ویژگی های اصلی ورق استیل در این سازه به شمار می رود.

جمع بندی

تونل اِستاد نروژ و اطلاعات کلی درباره مصالح به کار رفته در آن، موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از ورق استیل در بدنه این تونل، یکی از ویژگی هایی است که این سازه از آن برخوردار است. قرار است در سال 2023 تونل اِستاد نروژ به بهره برداری برسد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید