X

کاربرد ورق استیل در صنعت غذایی

02135089 شماره تماس
استنلس استیل در صنایع غذایی و نوشیدنی
استفاده از ورق استیل در ساخت تجهیزات و لوازم صنعتی مساله ای رایج است. این آلیاژ بدلیل سازگاری کامل با بدن انسان در صنایع غذایی و دارویی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
گروه فلز
گروه فلز

کاربرد ورق استیل در صنایع غذایی و نوشیدنی

کاربرد ورق استیل در صنایع غذایی و نوشیدنی
03/09/2022

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

تانکر استیل

در صنایع حساس، مانند غذا و نوشیدنی که با سلامت افراد سر و کار دارد، انتخاب مواد مناسب در بحث ساخت تجهیزات پردازش و نگهداری حرف اول را می زند. به همین جهت، آلیاژی که برای این کار در نظر گرفته شده، ورق استیل می باشد. آلیاژی ایده آل و عالی با بالاترین میزان بهره وری. از جمله کاربردهای ورق استیل (به ویژه ورق استیل 304 و ورق استیل 316) می توان به ساخت تجهیزات آشپزخانه، از ظروف پخت و پز گرفته تا قاشق، چنگال، چاقو و همچنین تجهیزات نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی اشاره کرد. از مزیت های ساخت تجهیزات با استفاده از این آلیاژ این است که زنگ نمی زند، سطح آن به راحتی تمیز و ضدعفونی می شود، همچنین تاثیری بر طعم مواد غذایی ندارد و تغییری در ظاهر آنها ایجاد نمی کند.

در صورتی که به تاریخ رجوع کنیم، اولین فولاد ضد زنگی که توسط هری بریرلی کشف شد، در ساخت چاقوهای آشپزخانه به کار گرفته شد که نتیجه آن را در ساخت بقیه تجهیزات آشپزخانه شاهد هستیم. به همین دلیل وقتی قاشق یا چنگال خود را حین صرف غذا بچرخانیم، خواهیم دید که استنلس استیل 8-18 یا در برخی موارد استنلس استیل 10-18 بر روی آن حک شده است. (استنلس استیل 8-18 بدین معنی است که آلیاژ حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. به همین ترتیب استنلس استیل 10-18 یعنی در ترکیب شیمیایی آن 18 درصد کروم و 10 درصد نیکل به کار رفته است. این آلیاژ در واقع همان ورق استیل 304 است.)

ورق استیل

در گذشته نیز صنایع لبنی به علت استفاده نادرست از مواد مختلف، مانند آلیاژهای پایه مس و آلیاژهای حاوی سرب به شدت متضرر شده اند و علاوه بر ضرر مالی، سلامت جامعه را نیز به خطر انداخته اند. به همین منظور، راه برای آلیاژهای استنلس باز گردید. ورق استیل همانطور که قبلاً نیز گفته شد، به راحتی تمیزکاری می شود و مقاومت عالی ای در برابر عوامل خورنده شیمیایی دارد. در اواخر دهه 1920 میلادی، موسسه ملی استاندارد آمریکا، مشخصه هایی را منتشر کرد که باعث شد گام بزرگی در جهت توسعه بهداشت و سلامت صنایع غذایی برداشته شود. امروزه این استانداردها به صورت کدهای مختلف، صلاحیت آلیاژهای مختلف را برای استفاده های متفاوت تعیین می کند. به طوری که ورق استیل 304 و 316 که برای اولین بار در سال 1946 در ساخت تجهیزات فرآوری، تولید و نگهداری شیر و مشتقات آن مورد استفاده قرار گرفتند، تمامی کدهای این استانداردها را رعایت کرده بودند و تمامی مراحل کنترل کیفیت را با موفقیت گذراندند. لازم به ذکر است که این استاندارد از بقیه کدگزاری ها مستثنی نبوده و مدام در حال بروزرسانی است. در نتیجه از آنجا که صنایع غذایی و لبنی روز به روز در حال توسعه است و تضمین سلامت، بهداشت و ایمنی لازمه ی آن می باشد، استفاده از استنلس استیل بهترین گزینه در جهت پیشبرد اهداف می باشد.

این آلیاژ به دلیل مقاومت ذاتی در برابر خوردگی در این صنعت کاربرد دارد. استیل می تواند در فرم های مختلف شکل دهی شود و به اشکال پیچیده تبدیل شود. چنین انعطاف پذیری در سایر آلیاژها به ندرت دیده می شود. این آلیاژ همچنین بدون اینکه خراب شود، قابل تمیزکاری و استریل شدن است. رنگ و طعم غذا را به خود نمی گیرد و تاثیری بر روی آنها نخواهد داشت. همه ی عوامل فوق باعث می شود تا فلزی ایده آل برای صنایع غذایی باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید