X

کاربرد ورق استیل 430 در ساخت اجاق

02135089 شماره تماس
آشپزیِ پاک با ورق استیل
در ساخت بسیاری از اجاق ها، به منظور بهبود عملکرد، بازدهیِ هزینه و همچنین زیبایی ظاهری از ورق استیل 430 استفاده می شود.
گروه فلز
گروه فلز

آشپزیِ پاک با ورق استیل

آشپزیِ پاک با ورق استیل
29/01/2022

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

مقدمه

دود ناشی از روش های پخت و پز سنتی، یکی از بزرگترین قاتلین در جهان است. البته این موضوع بسیار کم به بحث گذاشته می شود و به همین دلیل، خیلی شناخته شده نیست. براساس آمار اتحادیه جهانیِ اجاق های پاک، نزدیک به 3 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه، با استفاده از اجاق های سنتی و آتش های روباز اقدام به پخت غذا و گرم کردن خانه هایشان می کنند. طی مطالعاتی در سال 2010 اعلام شد که قرار گرفتن در معرض دود ناشی از فرآیند پخت و پز، چهارمین عامل خطرناک منجر به بیماری در کشورهای در حال توسعه است و باعث ۴ میلیون مرگ زودرس در سال می شود.

اجاق ساخته شده از ورق استیل بگیر

اثرات سلامتی

بیشترین آسیب در این خصوص، متوجه زنان و کودکان است. اتکا به اجاق ها و سوخت های ناکارآمد منجر به برخی بیماری های تنفسی مانند آمفیزم، آب مروارید، سرطان و بیماری های قلبی می شود. اجاق های چوب-محور و آتش های باز، ذرات معلق، مونوکسید کربن و سایر آلاینده ها را چیزی در حدود ۱۰۰ برابر بیشتر از حد توصیه ی سازمان جهانی بهداشت منتشر می کنند. اثرات سلامتی این ذرات و آلاینده ها، به ویژه برای کودکان زیر ۵ سال کشنده است.
فارغ از بحث مسمومیت، زنان در کشورهای در حال توسعه در معرض صدمات سر و ستون فقرات، عوارض بارداری و مرگ و میر ناشی از کارهای طاقت فرسا، حمل بارهای سنگینِ هیزم یا سوخت قرار دارند.

اثرات زیست محیطی

تکنیک های پخت و پز ابتدایی و ناکارآمد، حجمی غیرضروری از دی اکسید کربن منتشر می کنند. این موضوع همچنین منجر به تولید کربن سیاه و متان می شود، که به شکلی ویژه کمک زیادی به گرم شدن کره زمین می کنند. در بسیاری از کشورها زغال، سوخت معمول برای فرآیند آشپزی است. استفاده ی بی رویه چوب برای تولید زغال منجر به جنگل زدایی می شود که رانش زمین و بیابان زایی از عواقب فاجعه بار و طولانی مدت این عمل می باشد.

استنلس استیل، بخشی از راه حل

انواع مختلفی از اجاق های زیست-توده در دسترس هستند که از عملکرد بالایی برخوردارند. در ساخت بسیاری از این اجاق ها، به منظور بهبود عملکرد، بازدهیِ هزینه و همچنین زیبایی ظاهری از ورق استیل 430 استفاده می شود. این آلیاژ به عنوان ورق استیل بگیر نیز شناخته می شود و مقاومت مطلوبی در برابر خوردگی دارد. خواص فیزیکی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است: هدایت گرمایی پایینی دارد و سطح بیرونی آن بیش از حد گرم نمی شود. قابلیت شکل دهی و جوشکاری آسان آن نیز برای کاهش هزینه های تولید مهم است و در بین تمام مواد مهندسی، بهترین عملکرد را دارد. قیمت ورق استیل بگیر کاملاً مناسب و اقتصادی است و به کاهش قیمت تجهیزات کمک می کند.

اجاق های ساخته شده از ورق استیل 430

اجاق های استیل با محوریت گاز

این اجاق ها، گازها و دودهای حاصل از احتراق ناقص را به شعله باز می گردانند و سوختن آنها را تا حد امکان کارآمد می کنند.
شرکتی واقع در لسوتو اجاق هایی با استفاده از ورق استیل بگیر تولید می کند که بر اساس اصل گازدهی ساخته شده اند و تقریباً هر نوع زیست توده را با حداقلِ انتشار دود می سوزانند. یک فن از طریق منافذی که در پایین و بالا قرار دارد، اکسیژن را به داخل محفظه وارد می کند. این باعث می شود که دمای شعله به 1000 درجه سانتی گراد برسد و باعث گازگرفتگی زیست توده شود. گاز داغ بالا رفته، در آنجا با اکسیژن اضافی واکنش می دهد و طور موثر می سوزد.
داخل این اجاق با کاشی های نسوز به ضخامت 20 میلیمتر پوشانده می شود و برای بدنه نیز از ورق استیل 430 استفاده می شود. با توجه به هدایت حرارتیِ پایین این آلیاژ، دیواره ها به دمایی نمی رسند که باعث آسیب دیدن اجاق شوند. لازم به ذکر است که خواصی چون مقاومت در برابر خوردگی و سطح زیبا، تنها دلایل استفاده از استنلس استیل در این اجاق ها نیست. خواص فیزیکی این آلیاژ نیز نقشی تعیین کننده در انتخاب آن برای کاربرد مورد نظر می باشد.
در حال حاضر دولت ها تولیدکنندگان را موظف کرده اند تا لوازم خود را از نظر انتشار ذرات معلق و کربن دی اکسید و تولید انرژی گرمایی آزمایش کنند تا مصرف کنندگان بتوانند روش ها و مدل های جایگزین موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کنند.

خلاصه و چشم انداز

استیل ماده ای جذاب برای استفاده در انواع اجاق ها است. خرید اجاق تمیز برای خانواده های کم درآمد، یک سرمایه گذاری اساسی محسوب می شود. به همین دلیل اجاق گاز باید تا حد امکان بادوام و پایدار باشد. فولادهای فریتی از شکل پذیری و قابلیت جوشکاری مناسبی برخوردارند. این ماده همچنین دوستدار محیط زیست است و هیچگونه اثر مخربی بر آن نمی گذارد. تمام این ویژگی ها و همچنین مناسب بودن قیمت ورق استیل بگیر، باعث شده تا از این ماده در ساخت اجاق های با کیفیت بالا به وفور استفاده شود.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید