X

الزامات بهداشتی ورق استیل مات و استفاده در کاربردهای مرتبط

02135089 شماره تماس
ورق استیل و بهداشت
فولاد زنگ نزن دارای سطوح مختلفی است و تحت عنوان ورق استیل مات و براق و غیره عرضه می شود.
گروه فلز
گروه فلز

رابطه ی ورق استیل نگیر با بهداشت

رابطه ی ورق استیل نگیر با بهداشت
29/01/2022

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

مقدمه

ورق استیل نگیر آلیاژی استاندارد برای استفاده در کاربردهایی است که الزامات بهداشتی در آنها بسیار سخت گیرانه می باشد- از جمله ی این موارد می توان به خانه و آشپزخانه، صنایع، بهداشت و درمان اشاره کرد.
این مقاله مروری است بر اینکه:
•    چرا فولاد ضدزنگ ماده ای بهداشتی است؟
•    این آلیاژ معمولاً در چه جاهایی استفاده می شود؟

چرا استنلس استیل در مقابل خوردگی مقاوم است؟

راز این موضوع این است که روی سطح، یک لایه اکسیدی بسیار نازک وجود دارد که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. این لایه به صورت طبیعی روی سطح تمام انواع گریدهایی که حاوی آهن و کروم هستند، ایجاد می شود. وجود این لایه باعث می شود آلیاژ به عنوان ماده ای خود-ترمیم کننده باشد، نسبت به عوامل خارجی مصون بماند و در نتیجه در مقابل هر نوع خوردگی مقاوم باشد. با تمام این تفاسیر، جای تعجب نیست که قیمت ورق استیل نگیر نسبت به دیگر آلیاژهای موجود، گرانتر باشد.

چرا فولاد زنگ نزن بهداشتی است؟

این آلیاژ دارای سطوح مختلفی است و تحت عنوان ورق استیل مات و براق و غیره عرضه می شود. مجموعه تمام این آلیاژها دارای سطوح سخت و صافی هستند که به راحتی تمیز شده، چسبیدن و رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها را دشوار می کنند و به همین دلیل بهداشتی هستند. قیمت ورق استیل نگیر ارتباط زیادی به نوع سطح آن ندارد.

کاربردهای ورق استیل نگیر در صنایع

ظروف آشپزی

خرید لوازم پخت و پز از جنس استیل، بسیار اقتصادی و یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود. این آلیاژها (به عنوان مثال ورق استیل مات) به دلیل تمیز بودن، استحکام مکانیکی بالا و پایداری زیاد، از این قابلیت برخوردارند که دهه ها دوام بیاورند، بدون اینکه خللی در ظاهر و یا عملکرد آنها ایجاد شود. تجهیزات ساخته شده از این جنس، به گونه ای هستند که سال های زیادی می توان از آن ها استفاده کرد و در نهایت دید که همچنان مثل روز اولشان هستند.

 ورق استیل نگیر در ظروف آشپزی

ظروف استیل

لوازم خانگی

ماشین ظرفشویی و لباسشویی از جمله نمونه هایی هستند که در تولید آنها از فولاد زنگ نزن استفاده می شود. مکانیزم به این صورت است که بعد از هر مرحله شستشو، سطح مجدداً تمیز و براق می شوند- حتی پس از سال ها استفاده به صورت روزانه.

ماشین لباسشویی ساخته شده از ورق استیل مات

ماشین لباسشویی استیل

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی جزو آن دسته از تجهیزات محسوب می شود که هم با ظروف و هم با مواد غذایی در تماس است، بنابراین باید بالاترین استانداردهای بهداشتی را دارا باشد. استنلس استیل دچار ترک نمی شود، در برابر خوردگی مقاوم است و اسیدها و مواد رنگی روی آن تاثیرگذار نیستند.
طرح های مختلفی از سینک های ظرفشویی -با توجه به نیاز مشتری- قابل ارائه هستند:
•    مدل های تک قلو که در آنها آلیاژ تحت کشش عمیق قرار می گیرد و معمولاً دارای لبه های گرد می باشند.
•    طرح های دو قلو، پیچیده و جوش داده شده که از دو یا چند تکه ورق تولید می شوند و دارای لبه های تیزتری هستند.

سینک ساخته شده از ورق استیل مات

سینک ظرفشویی دو قلو با لبه های تیزتر.

آشپزخانه ی رستوران ها

آشپزخانه رستوران ها به گونه ای هستند که اگر میزهای کار مورد استفاده در آنها از مواد و فلزات معمولی ساخته شوند، تحت تاثیر ابزار و چاقو و همچنین مواد ضدعفونی کننده قرار می گیرند و به مرور ممکن است دچار خوردگی شوند و محیطی آلوده ایجاد کنند. استفاده از میزهای کار از جنس فولادهای ضدزنگ چنین مشکلاتی را از بین برده و در نتیجه آشپزخانه ای بهداشتی و از نظر ظاهری زیبا ایجاد می کند.

آشپزخانه ی تماماً استیل

آشپزخانه ای زیبا و چشم نواز که در همه ی تجهیزات آن از استیل ساخته شده است.

صنعت فرآوری مواد غذایی

در مقام مقایسه، کمتر صنعتی وجود دارد که به اندازه صنعت فرآوری مواد غذایی از فولاد های زنگ نزن و به طور عمومی از مجموعه ی قطعات استیل، در ساخت تجهیزات و راه اندازی خطوط خود بهره گرفته باشد. استانداردهای مختلف در بسیاری از نقاط جهان، خنثی بودن این آلیاژ از نظر شیمیایی را تصدیق کرده اند، به این شکل که این ماده تاثیری بر طعم یا ظاهر مواد غذایی ندارد و همچنین تمیزکاری و ضدعفونی کردن آن به آسانی صورت می گیرد.

ورق استیل مات در تجهیزات

تجهیزات فرآوری مواد غذایی

صنعت لبنیات

صنعت لبنیات با توجه به بهداشتی بودن استنلس استیل، بیشترین بهره را از این ماده می برد. کوچکترین آلودگی ها می تواند برای محصولات لبنی مضر باشد و باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری شود. بنابراین تمیز و ضدعفونی شدن، بدون اینکه کوچکترین میکروبی روی سطح باقی بماند، امری ضروریست و این آلیاژ از چنین قابلیتی برخوردار می باشد.

تجهیزات فرآوری از جنس ورق استیل نگیر

تجهیزات فرآوری لبنیات

تصفیه آب

عملیات فرابنفش و اُزون، تکنولوژی هایی هستند که برای ضدعفونی کردن آب، نیاز به مصرف کلر دارند. به همین دلیل تجهیزات رآکتور را با استفاده از استیل می سازند تا هم در برابر تهاجم ازون و هم در برابر مواد موجود در آب مقاوم باشند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید