X

ورق استیل 430 و کابین آسانسور

02135089 شماره تماس
آسانسور و ورق استیل
ورق استیل 430 مورد استفاده در ساخت کابین، حاوی حداقل 11 درصد کروم در ترکیب شیمیایی است که باعث می شود روی سطح آن لایه ای اکسیدی تشکیل شود و از آن در برابر خوردگی موضعی محافظت کند.
گروه فلز
گروه فلز

ورق استیل در ساخت آسانسور

ورق استیل در ساخت آسانسور
29/01/2022

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه‌ای‌ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

انواع آسانسور، نحوه عملکرد و موارد استفاده

امروزه با توجه به گسترش ساختمان سازی به ویژه ساخت آسمانخراش ها و برج ها، خرید آسانسور و بکارگیری آن امری ضروری و حیاتی می باشد. استفاده از این وسیله که بسیار هم فراگیر شده، برای ساختمان های بیش از 3 طبقه در قانون لازم الاجرا است. آسانسور برای جابجایی افراد یا بار و یا ترکیب هر دو در جهت عمودی استفاده می شود. این وسیله دارای یک کابین است که بین حداقل دو ریل راهنما حرکت می کنند.

ورق استیل بگیر در ساخت آسانسور

از مهم ترین قطعات آسانسور می توان به این موارد اشاره کرد: ریل، موتور، کابین و تابلو فرمان. در هنگام خرید به کیفیت هر یک از این موارد باید اهمیت ویژه ای داد. آسانسورها انواع مختلفی دارند و بر اساس کاربردشان در شکل ها و اندازه های متفاوتی طراحی و ساخته می شوند. 

مواد مورد استفاده در ساخت کابین

انواع آلیاژهای فلزی را می توان در ساخت کابین آسانسور مورد استفاده قرار داد، اما یکی از محبوب ترین گریدهای آلیاژی برای این کار ورق استیل 430 است. این فولاد که در دسته آلیاژهای فریتی قرار می گیرد، مغناطیسی است اصطلاحاً تحت عنوان ورق استیل بگیر شناخته می شود. این بدان معنی است که آهنربا به آن جذب خواهد شد. قیمت ورق استیل 430 نسبت به دیگر گریدهای آلیاژی کمتر و بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از استیل در آسانسور

استیل بگیر در ساخت کابین آسانسور

ورق استیل 430 مورد استفاده در ساخت کابین، حاوی حداقل 11 درصد کروم در ترکیب شیمیایی است که باعث می شود روی سطح آن لایه ای اکسیدی تشکیل شود و از آن در برابر خوردگی موضعی محافظت کند. سطح ورق استیل بگیر گرد و غبار را به خود جذب نمی کند، بنابراین تمیزکاری آن آسان و با یک دستمال ساده قابل انجام است. طول عمر و دوام بالایی دارد و به حداقل عملیات تعمیر، تعویض و نگهداری نیاز دارد. بنابراین، همانطور که قبلاً هم اشاره شد، از نظر هزینه، قیمت ورق استیل 430 بسیار اقتصادی است.

انواع آسانسور بر اساس نوع کاربری ساختمان

آسانسورها بر اساس نوع کاربردی به 5 دسته زیر طبقه بندی می شوند: 1-مسکونی و تجاری 2-بیمارستان 3-کارگاهی، صنعتی 4-کشاورزی 5-مخصوص پارکینگ
همچنین آسانسورها با توجه به ساختار حرکتی به دو دسته هیدرولیک و کششی تقسیم می شوند.

ورق استیل 430 و کابین آسانسور

آسانسور هیدرولیک

این آسانسور با نیروی فشار روغن کار می کند. اجزاء تشکیل دهنده شامل موتور الکتریکی، جک هیدرولیک و پمپ فشار روغن است و محل قرارگیری آنها در چاهک آسانسوز واقع در زیر کابین می باشد. این آسانسور به دلیل استفاده از جک هیدرولیک امنیت بالایی دارد؛ به طوری که در مواقعی مانند پاره شدن شلنگ یا ترکیدگی سیلندر نیز امکان سقوط وجود نخواهد داشت. این وسیله برای ساختمان های کم ارتفاع بین 2 تا 8 طبقه کاربرد دارد و دارای حداکثر سرعت یک متر بر ثانیه است.
مهم ترین مزایای آن عبارتند از: حرکت نرم، استهلام بسیار پایین، توانایی جابجایی بارهای بسیار سنگین، عدم نیاز به موتورخانه و امنیت بالا هنگام وقوع زلزله.

انواع آسانسور هیدرولیک

مستقیم: انتقال نیروی بیدون واسطه از جک به کابین.
غیرمستقیم: انتقال نیروی محرکه توسط فلکه ها و سیم بکسل به کابین. معمولاً در ناحیه کناری کابین نصب می شود.

آسانسور کششی

این وسیله از انواع قدیمی آسانسور است و از پر کاربردترین انواعی است که در آپارتمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. این آسانسور از قرقره های بزرگ، وزنه های تعادل و کابل برای جابجایی کابین استفاده می کند. حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش حین چرخش توسط سیستم محرکه صورت می گیرد.
آسانسور کششی معمولاً در ساختمان های متوسط یا بلند استفاده می شود و سرعت آن به مراتب بیشتر از انواع هیدرولیک می باشد. قیمت آنها نیز نسبت به آسانسور هیدرولیک کمتر است.

انواع آسانسور کششی

دارای گیربکس: در این آسانسور یک گیربکس به موتور متصل است که چرخِ حرکت دهنده ی طناب ها را به گردش در می آورد. آسانسورهای گیربکس دار از توانایی حرکت با سرعت بیش از 150 متر در دقیقه برخوردارند.
فاقد گیربکس: در این نوع، چرخ یا فلکه بسیار بزرگی وجود دارد که مستقیماً به موتور متصل می باشد. این آسانسورها دارای سرعتی بالغ بر 600 متر بر دقیقه هستند.

آسانسور بر اساس ارتفاع ساختمان

برای ساختمان های با ارتفاع کم، بکارگیری انواع هیدرولیک گزینه ای مناسب می باشد. در ساختمان های ارتفاع-متوسط (مثلاً 4 الی 11 طبقه) نوع دارای گیربکس و در ساختمان های با ارتفاع زیاد (بالای 12 طبقه) آسانسور فاقد گیربکس استفاده می شود.

درب آسانسور

درب آسانسور به لحاظ مکانیکی به 2 دسته تقسیم می شود که عبارتست از: درب لولایی یا ساده، درب اتوماتیک یا تلسکوپی

تامین مواد ساخت آسانسور

گروه فلز، مجموعه ای متخصص در زمینه واردات و عرضه انواع فولاد ضدزنگ مورد استفاده در ساخت آسانسور می باشد. این گروه با ارائه گواهی تضمین کیفیت محصولات خود، این اطمینان را به آسانسورسازان می دهد که تولیداتشان از کیفیتی عالی و طول عمر و دوام بالا برخوردار خواهد بود.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید