X

ماشین ظرفشویی و ورق استیل

02135089 شماره تماس
ماشین ظرفشویی استیل
ماشین ظرفشویی ساخته شده از ورق استیل 304 اگرچه قیمت بالاتری دارد، اما گزینه ای است که شدیداً پیشنهاد می شود و لازم است که مدنظر قرار گیرد.
گروه فلز
گروه فلز

ورق استیل در ساخت ماشین ظرفشویی

ورق استیل در ساخت ماشین ظرفشویی
29/01/2022

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه‌ای‌ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

آیا ماشین ظرفشویی استیل ارزش خرید دارد؟

ماشین ظرفشویی استیل

هنگام تحقیق در مورد خرید ماشین ظرفشویی، نکات زیادی را باید در نظر گرفت. اکثراً به دنبال کیفیت خوب، دوام بالا و قابلیت شستشوی مناسب می باشند. البته این مورد را نیز نباید فراموش کرد که بی صدا یا کم صدا بودن از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب مدل آن می باشد. در ادامه این مقاله، مواردی در خصوص صدای ماشین ظرفشویی نیز ذکر خواهد شد.
از جمله عوامل تاثیرگذار در عملکرد این دستگاه در بیشتر زمینه ها، مواد مورد استفاده در ساخت، به ویژه در بخش های داخلی می باشد. قسمت های داخلی و روکش درها معمولاً از جنس ورق استیل نگیر و پلاستیک و گاهاً ترکیبی از این دو ماده ساخته می شود. ماشین ظرفشویی ساخته شده از ورق استیل 304 اگرچه قیمت بالاتری دارد، اما گزینه ای است که شدیداً پیشنهاد می شود و لازم است که مدنظر قرار گیرد. قیمت ورق استیل نگیر نسبت به پلاستیک بسیار گرانتر است، به همین دلیل استفاده از پلاستیک در ماشین لباسشویی، باعث کاهش قیمت آن نسبت به انواع ساخته شده از استیل می شود. اکثر تولیدکنندگان از پلاستیک در ساخت تجهیزات اسپری، سبدها، قفسه ها و سایر قطعات داخلی ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. 

مزایای وان ماشین ظرفشویی از جنس استیل

نکته حائز اهمیت این است که اگر در ساخت وان از ورق استیل 304 استفاده شود، نسبت به پلاستیک بهتر خواهد بود. اول از همه، استفاده از ورق استیل نگیر باعث کاهش صدا می شود، زیرا پاشش آب به این آلیاژ نسبت به پلاستیک صدای کمتری ایجاد می کند. این فلز همچنین در برابر لکه و زنگ زدگی مقاوم است و بوی موادی مانند باقیمانده غذا یا آب سخت را به خود نمی گیرد. با وجود اینکه هر دو وان ممکن است رسوبات معدنی موجود در آب سخت را به مرور زمان جمع کنند، اما این وان پلاستیکی است که با وجود این رسوبات تغییر رنگ می دهد. این در حالی است که برای وان استیل چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در برخی موارد، ممکن است به نظر برسد که وان استنلس استیل ماشین طرفشویی لکه ها و رسوبات بیشتری نسبت به وان پلاستیکی جمع می کند، اما این تنها به این دلیل است که ماهیت بازتابنده فلز باعث می شود این لکه ها و رسوبات بیشتر از وان پلاستیکی آشکار شود.

ظرفشویی ساخته شده از ورق استیل

در حال حاضر که بیشتر ماشین های ظرفشوییِ کم مصرف از خشک کردن چگالشی استفاده می کنند، کنترل حرارت توسط وان های ساخته شده از فولاد ضد زنگ می تواند عملکرد خشک کردن را بهبود بخشد. خشک کردن چگالشی با درجه حرارت بالایی شروع می شود. سپس آب گرم کندانس وارد شده و به سطح سردتر وان برخورد می کند. فولاد زنگ نزن در ایجاد این فرآیند چگالشی نسبت به پلاستیک بهتر است، زیرا آن را می توان با دمایی بالاتر و انرژی کمتر گرم کرد و سپس به سرعت سرد کرد. این موضوع به جذب رطوبت باقیمانده روی سطح وان و ظروف کمک می کند. لیوان ها و ظروف پلاستیکی به ندرت پیش می آید که به صورت کاملاً خشک شده از ماشین طرفشویی خارج شوند. این بدین دلیل است که پلاستیک برخلاف شیشه و فلز، گرما را در خود حفظ می کند و سریع سرد نمی شود. همین اصل در مورد مواد بکار رفته در ساخت وان نیز صدق می کند.
استیل همچنین توانایی این را دارد که درجه حرارت بالاتری را نسبت به پلاستیک تحمل کند، بنابراین اگر به دنبال ضدعفونی با دورهای بیشتر یا دیگر دورهای دما بالا هستید، وان ساخته شده از فولاد ضدزنگ گزینه ای بهینه محسوب می شود. آب در ماشین ظرفشویی استیل به راحتی گرم و سرد می شود و در نتیجه شستشو و خشک کردن با کمترین مصرف انرژی و آب همراه خواهد بود.
بنابراین، خلاصه ای از مزایای ظرفشویی ساخته شده از فولاد زنگ نزن عبارتند از: صدای کمتر، مقاوم در برابر لکه و بو، خشک کردن بهینه تر، صرفه جویی در مصرف انرژی، با دوام تر، ضدعفونی بهینه تر به دلیل تحمل دمای بالاتر.

برای یک ظرفشویی استیل چقدر باید هزینه کرد؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که قیمت ماشین ظرفشویی استیل در مقایسه با نوع پلاستیکی آن چقدر بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید به قیمت روز این محصولات رجوع کنیم، زیرا نوسانات بازار موجب تغییرات لحظه ای در بحث قیمتی می شود. با این حال هزینه ای که برای خرید یک ظرفشویی استنلس می شود را می توان به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفت. زیرا استیل عمری طولانی دارد و بسیار با دوام است.
امیدواریم این مقاله درکی کلی از مزایای ماشین ظرفشویی استیل را ارائه داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع آلیاژهای مورد استفاده در این زمینه و قیمت ورق استیل نگیر به این لینک مراجعه کنید یا با متخصصین ما در مجموعه گروه فلز ارتباط بگیرید.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید