X

گواهی تست ورق استیل

02135089 شماره تماس
سرتیفیکیت ورق استیل
سرتیفیکیت ورق استیل سندی است که توسط کارخانه ها و تولیدکنندگان پس از خرید محصولات به مشتری ارائه می شود.
گروه فلز
گروه فلز

آشنایی با سرتیفیکیت استیل

آشنایی با سرتیفیکیت استیل
25/06/2023

 

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

سرتیفیکیت ورق استیل چیست؟

گزارش تست یا گواهینامه مواد که بیشتر تحت عنوان سرتیفیکیت شناخته می شود، توسط تولیدکنندگان فلزات صادر می شود و ترکیب شیمیایی، خواص فیزیکی و مکانیکی یک محصول نورد شده (ورق استیل) و مطابقت آن با استاندارد مربوطه و مشخصات فنی را تایید می کند. سرتیفیکیت سندی است که توسط کارخانه ها و تولیدکنندگان پس از خرید محصولات به مشتری ارائه می شود و هر سند تایید می کند که ورق استیل دریافتی با مشخصات سفارش مطابقت دارد.
از آنجا که این گواهینامه یک سند "تضمین کیفیت" محسوب می شود، قبل از بررسیِ موردیِ آنچه در این گزارش وجود دارد، ابتدا به تعریف اصطلاح بالا می پردازیم.

تضمین کیفیت چیست؟

در تعریف تضمین کیفیت چنین آمده است: فعالیتی برای اطمینان از اینکه یک تولیدکننده ورق استیل بهترین محصول یا خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه می دهد. تمرکز این روند در بهبود فرآیندهای ارائه محصولات با کیفیت بالا به مشتری است. یک تولیدکننده باید از انطباق محصولات با استانداردهای تعریف شده اطمینان حاصل کند. این سیستم بر اساس پیشگیری از ورود اقلام معیوب به بازار عمل می کند.

یک سرتیفیکیت شامل چه مواردی است؟

سرتیفیکیت ورق استیل

موارد موجود در یک سرتیفیکیت از کارخانه ای به کارخانه دیگر متفاوت است و هر کدام ممکن است طرح های مختص به خود را در نحوه آرایش اطلاعات و ارقام بکار گیرند. با این حال، این اطلاعات بایستی بر اساس استانداردهای بین الملی و منطبق با محصولات نهایی در دسترس مشتریان قرار گیرد. این گزارش دربرگیرنده موارد زیر است:

توصیف محصول

گرید آلیاژ، ضخامت، عرض، طول، وزن و سطح نهایی ورق استیل به همراه استانداردهای ASTM و ASME.

شماره حرارت یا اصطلاحاً هیت نامبر

هیت نامبر یک کد شناسایی است و اطلاعات مربوط به مبداء ورق استیل را ارائه می دهد. این کد پس از خروج آلیاژ از پاتیل و عملیات نورد، بر روی سطح حک می شود. هدف از این کار ردیابی مواد در مراحل بعدی ساخت و تولید و تایید کیفیت آن می باشد. هیت نامبر تحت عنوان "شماره قطعه" نیز شناخته می شود.

خواص فیزیکی و مکانیکی

خواص مکانیکی ورق استیل طی یک جدول در سرتیفیکیت آورده می شود. این خواص نشانگر استحکام کششی، استحکام تسلیم، داکتیلیتی، سختی و الاستیسیته (کشسانی) محصول می باشد. این موارد برای اطمینان از برآورده شدن الزامات فیزیکی محصول نهایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ترکیب شیمیایی

ترکیب و آنالیز شیمیایی محصول نیز همانند خواص مکانیکی، در قالب یک جدول ثبت می شود. بسته به نوع آلیاژ، ترکیب شیمیایی باید در محدوده استاندارد قرار گیرد که برای راحتی کار و مقایسه، بازه ی عددیِ استاندارد و مورد نیاز نیز در ردیف بالای این جدول آورده می شود.

اطلاعات اضافی

این اطلاعات شامل تست های صورت گرفته بر روی فولاد زنگ نزن و موفقیت آن پس از آزمایش می باشد. به عنوان مثال آزمایش خوردگی بین دانه ای که بر اساس استاندارد ASTM A262 انجام می شود. از دیگر مواردی که ممکن است در سرتیفیکیت آورده شود، انطباق آلیاژ با الزامات استاندارد NACE می باشد. آلیاژهای منطبق با این استاندارد، می توانند در محیط های با خوردگی بالا مانند صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار گیرند. اینکه محصول پس از تولید تحت چه نوع عملیات حرارتی قرار گرفته است نیز در سرتیفیکیت ذکر می شود. عملیات آنیل معمولاً برای دستیابی به خواص سختی بر روی ورق استیل صورت می گیرد، بدین صورت که آلیاژ در بازه دمایی 1050 تا 1100 درجه سانتی گراد حرارت داده می شود و بسته به میزان سختی مورد نیاز، در هوا، آب یا روغن سرد می شود.

نتیجه گیری

سرتیفیکیت یا گواهی کیفیت ورق استیل از اهمیتی برابر با شناسنامه افراد برخوردار می باشد. این سند پس از خرید و با هدف اطمینان از انطباق محصول با الزامات استانداردهای موجود برای مشتری ارسال می شود.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید