X

کاربردهای ورق استیل 409، 410 و 420

02135089 شماره تماس
تجهیزات ساخته شده از ورق استیل سری 400
از خانواده ی سری 400 می توان به انواع ورق استیل 409، 410 و 420 اشاره کرد. این آلیاژها، جزو انواع مغناطیسی یا همان بگیر دسته بندی می شوند.
گروه فلز
گروه فلز

تجهیزات ساخته شده از ورق استیل سری 400

تجهیزات ساخته شده از ورق استیل سری 400
29/01/2022

فهرست موضوعات


قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

مبدل کاتالیستی

مبدل کاتالیستی یا کاتالیزور از جمله تجهیزاتی است که در راستای اگزوز وسایل نقلیه جاگذاری شده، آلاینده های ناشی از احتراق خودرو را تجزیه کرده و مواد و عناصر کم خطرتری را وارد محیط زیست و هوا می کند. استفاده از این تجهیزات یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش میزان آلایندگی انواع خودروهای بنزینی و دیزلی می باشد و با توجه به نوع موتور وسیله نقلیه و سوخت، انواع متفاوتی از مبدل کاتالیستی وجود دارد که می تواند آلاینده های خروجی از اگزوز را کنترل و به عناصر کم ضررتر تبدیل کند.

کاتایزور از جنس ورق استیل 409

مبدل کاتالیستی از جنس ورق استیل بگیر

در ساخت مبدل های کاتالیستی از مواد و آلیاژهای مختلفی بهره گرفته می شود که یکی از بهینه ترین و پرکاربردترین آنها مبدل ساخته شده از ورق استیل 409 می باشد. این آلیاژ با توجه به خواصی چون مقاومت بالا در برابر حرارت یکی از بهترین گزینه ها در ساخت این تجهیزات محسوب می شود. ورق استیل 409 آلیاژی فریتی، حاوی کروم و تثبیت شده با تیتانیوم می باشد. این آلیاژ حاوی 11 درصد کروم می باشد و همین مقدار کروم کافیست تا لایه اکسیدی محافظ جهت مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون روی آن شکل گرفته و در نتیجه تجهیزاتی مانند مبدل های کاتالیستی که از این آلیاژ ساخته می شوند در درجه حرارت های بالا عملکردی بسیار بهینه داشته باشند.

چگونگی عملکرد مبدل کاتالیستی

این تجهیزات در راستای خروج گازهای احتراق خودرو و در ناحیه میانی اگزوز قرار می گیرد. گازهای ناشی از فرآیند احتراق داخل سیلندر، حاوی برخی آلاینده های خطرناک هستند که با عبور از کاتالیزور تجزیه شده و به موادی غیرسمی تبدیل می شوند. دی اکسید کربن و آب از جمله عناصر تجزیه شده می باشند.

پره توربین بخار

از جمله تجهیزات مهم در نیروگاه ها می توان به پره های توربین بخار اشاره کرد. این توربین ها از سه نوع پره ی فشار بالا، فشار متوسط و فشار پایین تشکیل می شوند. هنگامی که بخار از بویلر وارد توربین می شود، هر سه مرحله ی فشار بالا، پایین و متوسط را پشت سر می گذارد. آمارها نشان داده است که تیغه های فشار پایین در مقایسه با دو نوع دیگر بیشتر مستعد شکست هستند. مکانیسم های مختلفی در خصوص خرابی این پره ها وجود دارد که 50 درصد آنها مربوط به خستگی، خوردگی تنشی و خستگی خوردگی است. شکست خستگی در نتیجه ی ارتعاش ناشی از نوسانات خمشی ناشی از جریان نامتقارن بخار رخ می دهد. هنگامی که یک ترک در قطعه ایجاد می شود، آن جزء را باید شکست خورده در نظر گرفت زیرا رشد ترک به سرعت اتفاق می افتد.

پروه توربین از جنس ورق استیل 410

انتخاب مواد ساخت پره توربین

برای جلوگیری از چنین رخدادهایی، در بحث انتخاب مواد، یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت پره های توربین، ورق استیل 410 می باشد. این آلیاژ که یک ورق استیل بگیر و مارتنزیتی است، برای ساخت قطعات در معرض فشار بالا بسیار مناسب بوده و مقاومت خوبی در برابر خوردگی داشته و از استحکام و سختی بالایی نیز برخوردار است. ورق استیل 410 حاوی 11.5 درصد کروم می باشد و برای استفاده در محیط های حاوی بخار و همچنین محیط های شیمیایی ملایم انتخابی عالی است. این آلیاژ پس از عملیات سخت کاری و پولیشکاری، حداکثر مقاومت در برابر خوردگی را از خود نشان می دهد.

تیغه چاقو

چاقو یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات برشکاری است. تیغه چاقو از مواد و آلیاژهای مختلفی ساخته می شود که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. از جمله این مواد می توان به فولاد، ورق استیل بگیر، سرامیک و پلاستیک اشاره کرد. روش ساخت هریک از این تیغه ها با دیگری متفاوت بوده و همچنین عملیات پس از ساخت، نوع عملکرد، کاربری، عمر و دوام آنها را مشخص خواهد کرد.

تیغه چاقو ساخته شده از ورق استیل 420

مواد و آلیاژهای ساخت تیغه چاقو

ورق استیل بگیر: تیغه های چاقو از این جنس معمولاً با استفاده از ورق استیل 420 ساخته و پرداخته می شوند. این ماده، آلیاژی مارتنزیتی و سخت و اصلاح شده ی گرید 410 می باشد. تیغه ی ساخته شده از ورق استیل 420 حداقل حاوی 12 درصد کروم است و همین مقدار کافیست تا خواص مقاومت به خوردگی داشته باشد. این تیغه ها با توجه به خواص ضدخورندگی دارای عمری طولانی و دوام بالا بوده و همچنین تمیزکاری آنها آسان است. 

فولاد: تیغه های چاقو از این جنس به راحتی تمیزکاری می شوند و تیزی آنها ماندگار و دارای سختی بالایی اند. تیغه های فولادی ممکن است با مواد غذایی واکنش دهند. بنابراین، لازم است پس از هر بار شستشو خوب خشک شوند.

سرامیک: تیغه های ساخته شده از سرامیک فوق العاده سخت و سبک هستند. سخت بودن مساوی است با شکننده بودن. بنابراین، این تیغه ها ممکن است دچار شکست شوند. این چاقوها بسیار تیزند و دیرتر کند می شوند و زنگ هم نمی زنند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید