X

استفاده از ورق استیل در تجهیزات و لوازم حمل و نقل

02135089 شماره تماس
چهار کاربرد ورق استیل در صنعت حمل و نقل
صنعت حمل و نقل نیز یکی از صنایع پر مصرف ورق استیل است. ورق استیل بدلایل زیادی از قبیل ، خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب ، خواص خوردگی مناسب و زیبایی ظاهری به طور گسترده ای مورد استفاده واقع شده است.
گروه فلز
گروه فلز

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه‌ای‌ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

فهرست موضوعات


چهار کاربرد ورق استیل در صنعت حمل و نقل

ورق استیل با توجه به مقاومت و دوام بالا و هم چنین ایمنی فوق العاده، در ساخت بسیاری از تجهیزات و وسایل مرتبط با صنعت حمل و نقل جزو اولین انتخاب ها است. در کاربردهای آبی، زمینی و هوایی، این آلیاژ انتخابی بهینه برای ساخت اکثر شناورها یا دیگر وسایل نقلیه می باشد. مقاومت و دوام بالای ورق استیل به آن کمک می کند تا در برابر اکثر عناصر مقاوم باشد و طول عمر بیشتری را برای اجزای وسایل نقلیه فراهم کند.
در این مقاله 4 کاربرد مرتبط با صنعت حمل و نقل برای این آلیاژ همه کاره آورده شده است:

ورق استیل در صنعت هواپیما

کاربرد ورق استیل

در بسیاری از قسمت های هواپیما از استیل استفاده می شود. این قطعات شامل خروجی گاز موتور، پشته ها و منیفولد، قطعات ساختاری و ماشینکاری شده، فنرها، قطعات ریخته گری، محورها، اجزای کنترل و موارد دیگر می باشد.
فرقی ندارد که هدف چه باشد، ساخت هواپیما از ابتدا و یا بازسازی و تعمیر آن، سازگاری و عملیات نگهداری مواد مورد استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برخی از این موارد در ادامه آمده است:
•    نیاز استحکام کافیِ سازه
•    خط تراز و آیرودینامیک بودن
•    وزن مناسب هواپیما جهت عملکرد ایمن
•    نیاز به خواص مقاومت در برابر خوردگی مواد فلزیِ مورد استفاده
این آلیاژ محبوب ثابت نموده که با برخورداری از تمام این ویژگی ها، انتخابی مناسب برای ساخت یا تعمیر هواپیما است. در صورتی که محاسبات مربوط به نیازهای آیرودینامیکی و وزن هواپیما به درستی انجام گیرد، این فلز به راحتی می تواند نیاز به هر 4 مولفه بالا را برآورده کند.

ورق استیل در انواع قایق و کشتی

ورق استیل در قایق

ورق استیل دارای کاربردهای قابل توجه و متنوعی در زمینه ساخت وسایل دریایی از جمله کشتی ها، قایق های عادی و تفریحی و سایر موارد می باشد. با توجه به اینکه وسایل آبی در سرعت های بالا با شرایط سخت آب و باد مواجه می شوند، مولفه ی دوام یک نگرانی اساسی می باشد.
استنلس استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و سهولت تمیزکاری، به منظور ساخت پروانه های شناور، مخصوصاً برای کشتی های آب شور، انتخاب می شود. این موضوع نشان دهنده ی کیفیت ورق استیل می باشد که باعث می شود دوام پروانه افزایش پیدا کند. همچنین در ساخت مجموعه لنگرها، نردبان ها و لوازم جانبی و سخت افزاری قایق های معمولی و تفریحی در هر اندازه ای، از این ماده استفاده می شود.

ورق استیل در قطارها و واگن های راه آهن

ورق استیل در راه آهن

ورق استیل از جمله آلیاژهای متداول در صنعت راه آهن می باشد، به طوری که هم در ساخت نمای خارجی و هم در طراحی های داخلی واگن ها و قطار ها استفاده می شود. به عنوان مثال، از استیل می توان برای تولید سیم پیچ های فولادی که واگن های ریلی را به یکدیگر متصل می کنند و همچنین برای ساخت نرده ها و تجهیزات تزیینی و پذیرایی داخل قطارهای مسافربری بهره برد.
این فلز با توجه به ویژگی های زیر انتخابی مناسب برای استفاده در ساخت واگن های مسافربری، باری و حمل تجهیزات می باشد:
•    جذب انرژی بالا برای افزایش ایمنی
•    خواص مقاوم در برابر خوردگی
•    مقاومت عالی در برابر آتش
•    عمر طولانی تر

ورق استیل صنعت خودرو و موتورسازی

ورق استیل در موتورسازی

ورق استیل همچنین استفاده های زیادی در تولید خودرو دارد. به عنوان مثال، از آن در ساخت لوله های اگزوز ماشین ها و کامیون ها استفاده می کنند. در تولید موتورسیلکت نیز، به منظور محافظت از بدنه در برابر عناصر مهاجم و در نتیجه خوردگی ناشی از خاک، باد و باران، از ورق استیل بهره گرفته می شود. تمیزکاری قطعات ساخته شده از استیل به راحتی انجام می شود و این امکان را برای ماشین و موتور سواران فراهم می کند تا وسیله نقلیه خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. این موضوع خصوصاً در مورد وسایل نقلیه موتوری با عملکرد بالا مانند خودروها و موتورهای آفرود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید