X

ورق استیل دوپلکس دارای چه خصوصیاتی است ؟

02135089 شماره تماس
مزایا و معایب ورق استیل دوپلکس چیست؟
ورق استیل دوپلکس دارای میزان برابری از ریز ساختار آستنیتی و فریتی است. ورق استیل دوپلکس دارای ویژگی های به خصوصی است که لازم است آن ها را بشناسید.
گروه فلز
گروه فلز

قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفه ای ها خرید کنید تلفن: 35089-021

 

فهرست موضوعات


 

مزایای ورق استیل دوپلکس

اصلی ترین مزیت استنلس استیل دوپلکس در مقایسه با دیگر گریدهای آلیاژی، مقرون به صرفه بودن آن است. لازم به ذکر است که این آلیاژ در عین اقتصادی بودن، عملکردی مناسب نیز ارائه می دهد. با توجه به قیمت ورق استیل دوپلکس، گزینه ی دیگری که توانایی رقابت با استحکام بالا و مقاومت عالی آن در برابر خوردگی داشته باشد، مطابقت ندارد.

ترکیب ورق استیل دوپلکس ترکیبی از دو ریزساختار فریتی و آستنیتی می باشد. این آلیاژ، ترکیبی مطلوب از ویژگی های ورق استیل آستنیتی (مقاومت خوب در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه یا چقرمگی خوب، آماده ی فرایند ساخت) و ورق استیل فریتی (استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی تنشی) را فراهم می کند. علت به صرفه بودن این آلیاژ، محدود بودن عناصر آلیاژی گران قیمت مانند نیکل و مولیبدن در ترکیب شیمیایی آن می باشد.

 

ریز ساختار ورق استیل دوپلکس

ریزساختار ورق استیل دوپلکس

با توجه به اینکه استیل دوپلکس دارای استحکام بالایی است، می توان با مقادیر کمتری از آن کارهای بیشتری انجام داد. این بدان معنی است که ورق یا مقاطع نازک تر این آلیاژ همان نیازهای ورق یا مقاطع ضخیم تر استنلس استیل آستنیتی را برآورده می کند.
اگرچه ورق استیل دوپلکس به راحتیِ گریدهای آستنیتی جوشکاری نمی شوند، از قابلیت جوشکاری مناسبی با تمام فرآیندهای استاندارد جوشکاری برخوردار می باشند.

معایب ورق استیل دوپلکس

در بسیاری از کاربردها، استیل دوپلکس گزینه ای بهینه از نقطه نظر مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و قیمت می باشد. با این وجود، این آلیاژ دارای دو عیب عمده است. اول اینکه مقاومت در برابر ضربه (چقرمگی) آن در دماهای بسیار پایین، خوب نیست، بنابراین برای کاربردهای پایین تر از منفی 50 درجه سانتی گراد توصیه نمی شود. به همین ترتیب، استفاده از آن در دماهای بالاتر از 250 درجه سانتی گراد به دلیل تشکیل بالقوه فازهای بین فلزی مخرب در صورت قرارگیری به مدت طولانی در این دماها، دارای محدودیت می باشد. ایجاد چنین فازهای مخربی ممکن است در حین جوشکاری نیز تشکیل شوند، اما روش های پیشرفته و مدرن جوشکاری از وقع چنین مواردی جلوگیری می کند.

 

ورق استیل دوپلکس

کاربرد استیل دوپلکس در معماری و شهرسازی



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید